Maminky předškoláčků, co vše děláte se svými dětmi?

stekkna
10. led 2017

Maminky předškoláčků co vše děláte se svými dětmi? Nějaké hry atd... My hrajeme v autě na hádanky a písmenka, buď popisujete věc a druhý hádá co to je nebo se snažíme určit které slovo na jaké písmenko začíná (což umí) a nebo končí ( s tím má problém). Jednou týdně má s dětmi grafomotoriku a pak si sám dělá sesity pro předškoláky. Ty dělá ale sám, nikdo mu neříká aby šel pracovat. On je hrozně šikovný a ráda bych ho nějak podpořila.

puresin
10. led 2017

Dceru hrozne bavi Albi tuzka, u te vydrzi dobu. A protoze uz jakz takz cte, poridila jsem ji oldschoolova pismenka v zasobniku a sklada si z nich - bud si sama vymysli co, nebo ji diktuju srandovni vety. 🙂

stekkna
autor
10. led 2017

No tak to je fakt dobrá že čte. Teď se cítím mizerně že jsem to svoje dítě nenaučila :D

ivular
10. led 2017

@stekkna Záleží v čem má které dítě největší mezery. Synovi třeba zoufale vázne grafomotorika, takže se s ním snažím procvičovat toto. Ale je to celkem fuška, protože jak mu to nejde, tak ho to ani nebaví😒

janah22
10. led 2017

Ahoj, sice nejsem maminka, ale působím teď jako asistentka v 1. třídě. A co tak sleduju u dětí, tak je důležité věnovat pozornost úchopu tužky a cvičit grafomotoriku, orientace - první, poslední, třetí.. a řádek, sloupec. Pak naučit určité míře samostatnosti - sám si podle pokynů něco nachystat, uklidit, pořádat o pomoc, když mu něco nejde. Některé děti totiž děti jen sedí a koukají a čekají, až k nim někdo přiběhne a čekají, že to pak druzí udělají za něj. A důležité je také neskákat do řeči, umět chvíli sedět bez mluvení, umět poslouchat o čem je řeč a reagovat na otázky.
A to že vaše dítě neumí číst to vůbec neva - na to má právě tu celou první třídu 🙂 Ještě by se mohlo začít nudit. Pokud dítě má zájem a chce číst, tak klidně podporovat, ale do ničeo dítě nenutit. Ono si na to přijde samo 🙂

terka_85
10. led 2017

@janah22 Mohu mít dotaz? Zkoušela jsem se ptát synka (jde v září do školy), na jaké písmeno, začíná nějaké slovo. Třeba mu řeknu slova bota a ptám se ho, na jaké začíná písmeno a on vůbec neví. Je to problém? Děkuji 🙂

stekkna
autor
10. led 2017

@janah22 Moc ti děkuji, opravdu moc. Syn drří tužku moc dobře, to jsme cvičili jak vzal tužku poprvé do ruky. Dostal za to mnoho pochval 🙂 na grafomotoriku chodíme na hodinu týdně 🙂 orientaci s ním zkusím, ale myslím že to mu jde. Jinak samostatný to on vždycky byl ale u nás asi bude problém to skákání do řeči a klidné sezení, to nesnedu ani já, natož kluk :/ mám z toho celkem nervy

stekkna
autor
10. led 2017

@terka_85 Terko nám teda všichni říkali že je a veliký. Proto hrajeme tyto hry, můj syn to taky vůbec neslyšel. Musí slyšet první a poslední. Trénujte to taky, nenásilně a on mu to půjde..... hlavně mu nenadávat za chyby.

bervidova
10. led 2017

Syn odmala rád skládá puzzle a od Vánoc hocelkem drží Albi tužka-dosta tu angličtinu pro nejmenší (mají ji jako předškoláci ve školce), Když roboti brebentí (logopedická prevence) a něco o zvířatech. jinak u nás se celkem hodně čte, zpívá kreslí,takže i on má rád knížky, kreslení, zpívání (pusu nezavře). Pozornost trénuje, prootže od září si vybral a chodí na přípravku výtvarky do ZUŠky, takže mají 1x týdně dvouhodinovku a je tam jediný předškoláček mezi prvňákama, takže se musel přizpůsobit, dodržuje přestávku, dovolí si na wc, nemůže být moc nepozorný,protože by nevěděl co dál - ale jeho to moc baví (keramická hlína,šití - to jsem koukala i já 🙂, různé výtvarné techniky, takže pak i na víkend třeba kupujeme rychloschnoucí hlínu a tvoříme.

janah22
10. led 2017

terka_85: První písmeno ve slově bych opravdu trénovala, nenásilně. Třeba u jeho jméno, u vašeho jména, u věcí které má kolem sebe... a doplniut to třeba i napsáním toho slova (když to první písmenko zná), nebo ohmata nějaké plastové péísmenko.. aby to šlo všemi smysly.. Ono to pak má všechno souvislost se psaním čtením, i skládáním slov z písmenek.. u posledních písmenek pozor na spodobu znělosti (např. oběd - píše se d, ale slyšíme t) To je u všech párových souhlásek p-b, f-v, t-d, s-z, š-ž....

drzticka81
10. led 2017

presne -na cteni, psani a pocitani ma prave prvni tridu 🙂))
jinak s pismenky se da delat strasne moc veci - muzete napsat na papir pismeno -treba B a pak z nejakeho katalogu vybirat obrazky s nazvy na b -bota, bunda a lepit to tam a udelat si takovou kartoteku-no a presne, po ceste domu vymyslet slova -treba vy budete rikat v duchu abecedu, on rekne stop a vybere pismeno, na ktere muzete vymyslet, nebo treba doma hledat veci na urcite pismenko, nebo pokud mate plastova zviratka -tak treba ty davat do skupinek -pes, prase apod., nebo v prvni tride jsme hrali takovou hru na spinkani -deti si polozily hlavu na stul a ja rikala slova - kdyz zacalo na urcene pismeno-vzbudily se, kdyz ne, spaly dal -bavilo je to 🙂)))
jinak muj syn je silenec, ktery se o to zajima uz od jednoho roku -takze my jsme treba strihali, lepili, vykrajovali z plasteliny, z testa, modelovali, pouzivali duplo kostky, ohybaci dratky - a delali ze vseho pismena 🙂)) nebo cisla .-)))

terka_85
10. led 2017

Díky holky, budeme to tedy zkoušet. Syn už od mala tíhne spíše ke sportům, nikdy ho nebavilo si třeba kreslit nebo něco tvořit, vždy u toho vydržel tak 5 minut. Ale hrát fotbal nebo lítat s hokejkou po pokojíčku vydrží klidně celý den...
Teď jsem chodili i na kurz grafomotoriky, protože špatně držel tužku...
Tak mám z toho psaní a čtení docela strach. Ale zase mu asi půjde matematika. Umí krásně sčítat, odčítat...

janevka
Odpověď byla odstraněná
Zobraz