Podceňuji syna?

antilopkax
26. říj 2019

Pěkné odpoledne,
mám syna předškoláka a uvažuju nad tím, jestli ho nepodceňuji. Synovi bylo 5 let o prázdninách a já už teď na 100% počítám s odkladem, protože syn velice špatně mluví, je nepozorný, drží špatně tužku, má horší paměť, neumi věci, které se od předškoláka očekávají.
Také je velice často nemocný.
V týdnu mi logopedka řekla, že je velice šikovný a nevidí důvod pro odklad. Prý nevadí, že nebude mluvit a místo výslovnosti trenujeme fonematický sluch. Když jsem ve školce naznačila, že počítám s odkladem, tak na mě učitelka koukala, jak kdybych se úplně zbláznila a říkala, že u něj je odklad zbytečný.
Opravdu syna podceňuji?
Jsem učitelka, tak mám třeba přehnané nároky. Nebo tím, jak je nemocný, tak tendence ho víc ochraňovat, ale opravdu si nedovedu představit, že by mohl jít do školy.

alcar
26. říj 2019

@antilopkax myslim si, ze pokud jsi s nim ty kazdy den, tak jedine ty muzes vedet nejlepe, jak na tom syn je. V tomto bych spolehala na sve pocity a dojmy. Pokud bys chtela nezavisle odborne posouzeni jeho schopnosti a pripravenosti na skolu, tak se obrat na PP poradnu. Tam ti ho zhodnoti lepe, jak logopedka nebo ucitelka. Za me, to, ze mluvi spatne by mohl byt ve skole problem. Ale zase na druhou stranu, ma na zlepseni jeste rok. Nehazej flintu do zita, treba se behem jara jeste vyloupne plno dovednosti a jeste ti vytre zrak. 😉

antilopkax
autor
26. říj 2019

@alcar my do PPP stejně musíme kvůli odkladu.
Neumí 12 hlásek. To do jara nema šanci dohnat. A není to jediný problém.

klea81
26. říj 2019