Syn se těžko vyrovnává se změnama. Je autista?

piskle14
14. bře 2014

Holky, mám tříletého syna a ten se těžko vyrovnává se změnama. Jako když jdeme ze školky jinou cestou nebo dnes udělal scénu proto, že když přišel do školky, učitelka řekla, ať se nepřevlíká, že hned půjdou do muzea. A on byl úplně vyřízený z toho, že by měl jít do třídy v kalhotech. Když tam se přece v kalhotech nechodí. Změna proti předem domluvenému programu je taky problém. Je to běžné u dětí tohoto věku?? Nejsou to známky autismu nebo něčeho podobného?

rioko
14. bře 2014

@piskle14 jsem učitelka ve školce ve speciální autistické třídě. To co popisuješ často u dětí s autismem bývá, jenže podle toho nemůžeš říct, že dítě je autista, je to mnohem složitější. Syn třeba autismus nemá a taky mu vadí změny, třeba když místo školky mají karneval, jednou do divadla a podobně, tak strašně brečí a nechce, zatím co jiné děti se těší. Pokud máš nějaké pochybnosti, nejlépe je řešit to s odborníkama, možná nejdřív bych volila dětskou psycholožku, nám třeba diagnostikovala nakonec ADHD. Jinak děti s autismem mají mnoho znaků, ale některé můžou mít jiný problém třeba s jedným znakem autismu, opravdu ale je to natolik složité, že je tady Ti nikdo nemůže říct je nebo není to autismus 🙂

piskle14
autor
14. bře 2014

Rioko, moc děkuju za odpověď. Trochu jsem doufala, že mi taky všechny napíšete, že to dělají děti jeho věku normálně 🙂. mám kontakt na jednu dětskou psycholožku, tak jí zkontaktuju. Díky!

kamila297
14. bře 2014

@piskle14 Tak já vás potěším 😉 Náš synek se taky pokaždé "zhroutil", když akce zrovna nejela dle jeho představ nebo nedejbože se najednou muselo improvizovat. Ale postupně to odchází, teď se to děje spíš výjimečně - když je unavený, tak ho naprdne všechno, ale jinak je docela v pohodě a dá se mu vše vysvětlit. Docela jsme s tím roky bojovali, ale už je to dobré. Myslím, že návštěvou psychologa nic nezkazíte, my už jsme tam měli nakročeno několikrát, ale nakonec jsme to vydrželi 😉

piskle14