Waldorfská základní škola-výhody/nevýhody/kvalita výuky

leia1
10. led 2016

Chtěla bych se zpetat zejména maminek, jejichž děti chodí do Waldorfských škol, aby mi napsaly svůj názor na školu, jak jsou spokojené se stylem výuky, co vám přijde super, co naopak nefunguje, zda se na úkor předmětů rukodělných, hudebních, výtvarných nezhoršuje kvalita jiných předmětů. Co slovní hodnocení, prostě vše. Přemýšlíme nad tím a stále nevím. A kdo má děti v ve Waldorfské V ČB, tak úplně nejlíp. A ráda bych ještě upřesnila, nepište, kdo s tím nesouhlasíte na základě pouze dojmu a ne zkušenosti. děkuji🙂

leia1
autor
11. led 2016

obnovuji diskusi🙂 snad se někdo najde🙂

montane
17. led 2016

Ahoj, já osobní zkušenost nemám ale dávám odkaz na sdružení maminek co ho mají.Myslím že to chce opravdu si zjistit co nejvíce informací...
http://waldorf-otevrene.webnode.cz/o-nas/

majaw
4. bře 2016

Nedá mi to a zmíním mou čerstvou zkušenost syna ze současné třetí třídy z wald. školy. Vzhledem i k mému povolání (učím na druhém stupni odborné předměty) se považuji za poučenou a znalou a přesto mne realita překvapila. Můžu začít tím nejprimitivnějším, čtením a psaním. Věděla jsem, že v první třídě pouze píší tiskacím písmem. Číst začínají pořádně až ve druhé třídě, psací písmo až ve třetí. Věděla jsem to, chápala důvody a uvěřila ujištění, že srovnávat děti z běžnou třídou mám až na konci třetí třídy. Do té doby to nemá cenu. Moje sestra má stejně starou dceru v klasice, takže to bylo těžké. Začala jsem lehce nervóznět po první třídě, kdy syn měl problém přečíst na skautském táboře pohled psaný tiskacím písmem. Byla jsem nervózní, kdy v polovině druhé třídy velmi komplikovaně četl velká a tiskací písmena, večerní čtení bylo utrpení a byla jsem za zlou matku (měli jsme s dětmi každý den doma chvilku číst). Psal strašně, dopis z tábora po druhé třídě byl spíš k pláči (tiskací a s chybami - h, ch , k, r ,d, t, n). A skoro zoufalá jsem byla na konci září, kdy měl napsat první domácí úlohu psacím písmem. Nic si nepamatoval, musela jsem mu to předepisovat. Bavila jsem se o tom dlouze s třídní a ta mne pořád uklidňovala, že to opravdu probírají teprve krátce ať neblázním, že teprve teď to všechno těm dětem začíná do sebe zapadat a že od prosince začnou vyjmenovaná slova a to už tohle všechno budou v pohodě znát. Syn byl ve škole naprosto v pohodě, těšil se tam, z matiky v pohodě ščítal odčítal násobil a dělil a celkově měl dobrý přehled.
No a opravdu. Říjen byl naprostý zlom. Skončila epocha psacího písma a syn mi začal radostně ukazovat, co umí napsat. Byl na to hrdý! Mám ještě dvě starší děti, mají za sebou klasiku (tedy běžný psací dril v první a druhé třídě), ale malý začal psát daleko čitelněji, než ti dva v tom věku. Píše sice zatím trochu pomaleji a musela jsem ho odnaučit jeden špatný návyk (chybné napojení malého "z" a dalšího písmene, to ve škole nepostřehl, ale jenom zírám. I ta rychlost se prý časem srovná, děti ve waldorsfké škole hodně píšou. Fakt pěkné a přehledné písmo. O vánocích se najednou rozečetl. Nejprve Čtyřlístky , pak si vybral sám knížku Poseroutky (někde jí viděl ve škole a ztropil přemlouvací scénu v supermarketu) a tu čte doma, už bude na konci knihy (čte mi jí každý večer nahlas a je to děsná legrace, snaží se dramaticky přednášet). V družině má prý rozečtenou další knihu ze školní knihovny a každý den vidím pokrok. Takové nadšení jsem u starších dětí nikdy nezažila. Z češtiny dělají vyjmenovaná slova, nosí docela obtížné domácí úkoly a bez problémů je dává. Prostě k tomu sám dozrál a jsem ráda, že dostal ten prostor a neotrávilo ho to. Měli ve třídě některé holčičky, které bez problémů četli v první třídě, prostě už byly připravené. Opravdu se srovnání na konci třetí třídy nebojím.Těch poznatků ze školy mám mnohem víc a naprostá většina pozitivní, hlavně z druhého stupně, kde mohu srovnávat nejen jako matka. (fyzika, chemie a pod.)

leia1
autor
4. bře 2016

@majaw dekuju!!!!!!!!!!!!!!!!!za tak skvelou zkusenost.to jsem potrebovala slyset,i vase pochybnosti,a tak.dekuju.budu vasi zkusenost sirit dal mezi sve kamaradky,co take vahaj🙂

lagerthaa
28. pro 2019

Chtěla bych obnovit diskuzi

koralkywaldorfske
20. led 2022

Ahoj, mám dceru druhým rokem na waldorfské škole v Pardubicích a jsme moc spokojení. Lidský přístup, pobyt venku, rukodělné aktivity, hodiny prokládané pohybem, volnější tempo, hodně si vyprávějí a učí se z příběhů. Moc fajn je, že učitelka trvale buduje mezi dětmi týmovost a dobré vztahy - slyším to srovnání od maminek s dětmi na klasických školách a na tohle tam prostě není prostor. Tady fakt řeší každého jednoho, jaký je, v čem je dobrý, co jsou jeho slabé stránky a to nejen v učení, ale i sociálně, jak si vede ve vztazích. Výsledky dětí jsou hodnoceny slovně, nesrovnávají je, nepěstují "sbírání jedniček", ale jde spíš o tu radost, že se mi to povede. A je toho hodně, co je jinak, než na běžné škole. Však mrkni na můj profil, už nějakou dobu píšu svoje zkušenosti do osobního blogu. Mně se líbí, že s těmi nejmenšími netlačí na pilu, rozvíjejí je po všech stránkách, ne jen intelektuálně. A to mi vyhovuje. Nejsem rodič, který potřebuje mít dítě na vystavování... Jsem ráda, že dcera je v pohodě, školu má ráda a vidím, že se v mnoha věcech posunuje ;)

koralkywaldorfske
20. led 2022

@montane Ano, sehnat si co nejvíce informací. Ideálně chodit na dny otevřených dveří, na přednášky pořádané školou, kontaktovat se s rodiči školáků. Kupř. uvedený odkaz je psaný hodně jednostranně, proti waldorfské pedagogice. Já mám třeba jinou zkušenost, o které také píši na osobním blogu. Dcera nyní ve druhé třídě v Pardubicích ;)

mamadudu
1. dub 2023

Dobrý den,jsem máma dvou dětí 7-9 let.
Starší syn po prvním roce na běžné ZŠ musel přejít na jiný tip vzdělávání. Vybrali jsme Valdorfskou pedagogiku,dcera chodí na běžnou ZŠ a já pracuji v Montesori ZŠ.Mám tedy srovnání a rozptyl a chtěla bych se vyjádřit k tomuto tématu. Nejhlavnější informaci vnímám to, že každé dítě je jedinečné a má své potřeby a podle toho se odvíjí jaký styl vzdělávání mu vyhovuje.To se však jako rodiče nedozvíme pokud se tomuto tématu před nástupem na ZŠ nevěnujeme a pokud to nekonzultujeme s učitely Mš !!! Dětí mají své potřeby a svá specifika.Jako rodič můžeme něco rozlikličovat a spoustu faktorů ne.V tom nám můžou pomoci na MŠ. Valdorfska pedagogika je jedinečná a speciální moc se mi líbí přístup.Deti mají výuku v epochach s respektem na jedinečnost žáka a jeho času vývoje. Moje současná zkušenost se synem který je ve 3 třídě je taková,že Valdorvsky rytmus ( záleží však na učiteli a rodiči) zdali dokáže za vlasů odhlásit DiS.problemy dítěte.
Pokud jsou tyto problémy za vlasů odhaleny dítě se nemusí tak trápit a rodič ví jak postupovat.Vse samozřejmě záleží na komunikaci rodičů a školy.

mamadudu
1. dub 2023

Jsem tedy sv situaci kdy normální ZŠ byla velmi náročná každodenní úkoly a vyhořelé dítě a teď po roce a půl na Valdorfu,kdy stále nezvládáme ikdyz rytmus je o dost pomalejší. Ve výsledku když to zkratim vše záleží na učiteli a rodičích a pozorování co a jak.