Jsem studentka. Budu mít příspěvek na mateřské?

zuzu_z
4. led 2007

Zdravím všechny, můžete mi někdo poradit? Jsem ve 3.ročníku na VŠ a čekáme s manželem miminko - školu si budu na rok přerušovat. Jak to je s těmi všemi příspěvky, vůbec se v tom nevyznám? Budu mít na ně nárok? Od 6.týdne před TP se přiznává nějaká dávka, kolik to je? Vypočítává se to z příjmů? Protože já jsem neměla poslední dva roky ani brigádu. Má na to vliv manželův plat?? Moc díky za pomoc

rebeka
4. led 2007

Ahoj zuz.
Manzelov plat na pridavky vplyv nema. Netusim, ako je to s materskou, to si skus zistit cez CSSZ. Pokial viem, ak by si bola na PN - tak nemas narok na ziadne peniaze (tak som teraz skoncila ja, ze napriek rizikovemu tehu som sa musela dalej chodit do prace).
Ale, po skonceni materskej, co je asi 6 mesiacov(mozno teraz trepem), budes dostavat rodicovsky prispevok vo vyske 7500 CZK. Navyse si popri nom mozes privyrabat kolko budes chciet.
Snad som ti aspon trosku pomohla 😉

iza
4. led 2007

ahoj zuzu už to tady někde holky řešily a myslím, že pokud přerušíš tak dostáváš mateřskou a pak ten rodičák normálně, ale pokud nepřerušíš tak jen rodičák...jo a myslím, že ta mateřska je stanovena snad na 200,- na den...počkat ještě se ti mrknu jo?

rebeka
4. led 2007

iza, zuz: ale tam je podmienka, ze ak neprerusi studium, a nepojde na matersku, tak rodicovsky dostane az odo dna porodu.
Btw, niekto mi tvrdil, ze materska je povinna, je to tak?

iza
4. led 2007

takpřeposílám....no právě že pokud přerušíš tak máš nárok i na ty peníze 6t před porodem a pokud nepřerušíš tak až pak na ten rodičák, který je těch 7500,-

Máte jako studentka nebo žačka nárok na peněžitou pomoc v mateřství?
Jste-li studentkou nebo žačkou, máte v případě těhotenství a mateřství nárok na PPM, pokud splňujete určité podmínky.

Kdo je pro nárok na PPM považován za studentku nebo žačku (studenta či žáka)?