Mám nárok na porodné? Můj plat je 9tis., přítel nepracuje

monulilinka
22. říj 2012

Můj měsíční plat činil kolem 9 000 a někdy ani to ne,a můj přítel nikde není zaevidovaný skrz práci a platí si sám zdravotní,mám nárok na porodné?A nevíte jak je to s mateřskou?

maruja
22. říj 2012

http://www.penize.cz/kalkulacky/narok-na-porodne tady máš ruzné kalkulačky, tak stačí zadat vaše výdělky a ona ti vypočítá 😉

mihsulka
22. říj 2012

Ahoj, tak treba ja jsem studentka a pracuji jen brigadne, manzel je urednik. Mame jeden plat plus me drobne. Porodne se vypocita z posledniho ukonceneho ctvrtleti = ja mam TP v dubnu = za leden až brezen se sečtou me a manzela platy a cisty prumer mesicni nesmi presahnout 18504Kc. Pokud presahnete, tak narok nemate. Pokud nepresahnete tak mate narok na 13.000kc porodne

ange_de_la_morte
25. říj 2012

@monulilinka: jestli to chápu správně tak manžel je nejspíše OSVČ - takto je to u nás, já jsem studentka ( mám jen drobný přivýdělek který si v rámci studia nemusím danit ale teĎ v těhu mi stejně odpadá) a manžel je klasicky osvč - živnost na ohlášku .... kalk už psala @mihsulka tak se to počítá za poslední čtvrtletí,a to veškjeré čisté příjmy .... termín máme v lednu ale o porodné si budeme muset žádat zpětně až po tom co manžel v březnu podá daňové přiznání - jinak by nebylo zčeho to vypočítávat , aspoň tak mi to řekla ú)řednice na přerovské sociálce

noskova
4. lis 2012