Děti při studiu, jak jste to zvládaly?

janebee
19. čer 2014

Ahoj maminky 🙂
Studuji farmacii a s manželem čekáme miminko - plánovaně. Kvůli těhotenství musím přerušit na rok školu, do laboratoří by mě nikdo nepustil a taky se chci věnovat po porodu našemu drobečkovi 🙂 Ale stále víc teď přemýšlím, jak to budu všechno zvládat, až do školy zase nastoupím. Dálkově se můj obor studovat nedá a čekají mě předměty, kde budu muset být i 8 hodin v kuse v laboratoři.. Ráda bych mezi vámi našla nějaké maminky, které musely skloubit denní studium a miminko 🙂 A jak jste to všechno zvládaly? 🙂 Budu ráda za všechny zkušenosti a rady 🙂

Jana

mysonek
19. čer 2014

Ahoj, já teda vlastní zkušenost nemám, ale na škole jsme měli spolužačku co zvládla při škole 3 děti. První si pořídila v prváku, k nám do ročníku se dostala někdy ve čtvrťáku nebo v páťáku, to už měla děti tři a školu dodělala s námi bez problémů. Celkem to dělala maximálně o 3 roky déle. Ale je fakt, že neměla vůbec problém s hlídáním, manžel hodně vydělával a měla babičky. Asi si mohla dovolit i někoho na úklid. No nicméně učit se se třemi dětmi na státnice muselo být i tak dost výživné. Tak držím palce ať to také zvládneš. Taky záleží v jakém jsi ročníku, jestli v prváku, nebo už někde ke konci a jestli je farmacie horší na začátku, nebo ke konci. A taky jestli školu zvládáš v pohodě, nebo sedíš celé dny nad knihami, abys udělala zkoušku.

lrg
20. čer 2014

Já jsem na mateřské dodělala VŠ, ale dálkové studium a ne tak náročný obor, jako máš ty. Bylo to celkem v pohodě, ale samozřejmě díky velké podpoře rodiny. Určitě se studia nevzdávej, povede se ti to skloubit, jestli máš možnost hlídání, buď z rodiny nebo i klidně placené. Ale taky záleží, kolik máš roků ještě před sebou, aby sis tu mateřskou vůbec užila a později nelitovala, že ti ty nejhezčí chvíle protekly mezi prstama.

ali34
20. čer 2014