Učitelka - miminko nebo praxe?

klarkakrejcova
25. čer 2012

Ahojte, je mezi vámi někdo, kdo je na tom stejně? Dokončila jsem vysokou školu a budu nastupovat jako učitelka prvního stupně...Chci si udělat nějakou dobu praxe (aspoň rok), ale na konci toho roku praxe už mi bude 25...Mám strach, že čím později se začneme snažit o mimčo, tím hůř to půjde... 😢
Tak se chci zeptat, jestli tu je někdo na vzájemnou podporu 🙂

terinda
25. čer 2012

@klarkakrejcova přikláním se k praxi, ať máš pak mít z čeho mateřskou 😉
A 25 není žádný vysoký věk, naopak.

naomi6
25. čer 2012

Ahoj, jsem učitelka a z vlastní zkušenosti ti doporučuji jít nejprve pár let učit. Rok mi přijde dost málo. Učila jsem 4 roky a pak šla na mateřskou a myslím, že to je tak akorát. Za ten rok jsme ještě nestihla všechno pobrat. Navíc třídnictví jsem dostala až po tom prvním roce učení a to je teprve mazec 😉 Myslím si, že ti nic neuteče, jsi hodně mladá. Já měla dcerku ve 27 letech a nepřijdu si nějak stará 😉. Takže držím palce a ať se v práci daří......

mmiirrkkaa
27. čer 2012

Rozhodni se dle vlastní intuice. Já učila před mateřskou 3 roky. Ale o dítěti jsem předtím neuvažovala. Postupně jsem si říkala, že mít mimčo by nebylo špatné, ale že schci dovést třídu až k maturitě..."nakopla" mě až kolegyně - ta taky říkala, jak čekala na tohle a pak na tamto no a děti mít nemůže. Kdyby to řešila dřív, prý by se s tím ještě něco dělat dalo... Takže jestli chceš mimčo, s chutí do toho. (Navíc čím déle člověk učí, tím horší je vybrat jméno - skoro každé máš spojené s nějakým exotem 🙂

renat2
27. čer 2012

Ahoj, já jsem měla výhodu, že jsem byla na částečný úvazek zaměstnaná už při studu na VŠ - takže poslední rok školy (kdy jsem měla už jen státnice a DP) jsem otěhotněla a tak nějak to vyšlo.
Kdybych neučila během studia, asi bych se rozhodla spíš pro praxi, aspoň rok, dva....ale musíš podle sebe, jak to cítíš.
Toužit po miminku a být někde jen z důvodu "abych si něco splnila" je taky na dvě věci.