Vysazování antidepresiv. Jste někdo ve stejné situaci?

1. února 2017 
Je tu někdo se stejným problémem? Po 2 letech jsem se rozhodla po domluvě s psychiatričkou vysadit antipresiva a zajímá mě jestli s tím má někdo z vás zkušenost. Ráda proberu jak se vám to daří a jeké máte následky z vysazování. No a taky celkově jestli vám to pomohlo, jestli se deprese nevracely, jak dlouho jste léky na deprese braly, jaké jste měly nežádoucí účinky a proč jste třeba antidepresiva začly brát....
19. zář 2013 v 09:45  • Odpověz  •  To se mi líbí
@miriska miri, ja uz antidepresiva uzivam dlouho, jednou jsem je po cca 3 letech chtela prestat uzivat a bohuzel se nepodarilo, problemy se mi vratily :-\. Pak se mi podarilo vysadit kdyz jsem otehotnela a jeste dva roky po porodu, tak ze jsem byla bez leku 3 roky a slo to. Ale pak jsem se k nim musela zase vratit . Nyni nevim kdy se pokusim je zase vysadit, ted je beru skoro rok a zatim jsem od neurolozky dostala baleni na dalsi pul rok. Uvidime pak, ale docela se bojim je prestat brat, bojim se ze mi bude zase zle tak ze ja se zatim minimalne tak na pul roku jeste nechystam prestat brat....
19. zář 2013 v 10:21  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@terkao Jé Terko to jsem ani nevěděla, že bereš prášky na deprese. Já je právě teď brala ob den a teď poprvé ob dva dny a je mě špatně a mám šílený sny, bolesti hlavy, nevolnosti a tak, ale chci to překonat. Jaký prášky bereš?
19. zář 2013 v 10:35  • Odpověz  •  To se mi líbí
já mám panickou poruchu, takže antidepresiva užívám též, ataky nemoci mám zhruba každé 2-3 roky, pak beru tak necelý rok antidepresiva a zas mám 2 roky pokoj...tentokrát je to mrcha jakési silnější, tak na nich budu asi dýl..mám PP 11let.
19. zář 2013 v 10:47  • Odpověz  •  To se mi líbí
@miriska jj uzivam uz cca od 20 let. Ja prave kdyz je vysadila tak mi tak po tydnu a neco zacalo byt taky spatne od zaludku, bolesti hlavy a celkove jsem z toho byla pak takova roztresena, takze jsem to pak vzdala a zacala je zase brat kazdy den. Ja uzivam apocitalopram a kdyz by bylo nejhur tak pro akutku mam doma lexaurin.
19. zář 2013 v 10:58  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@terkao A z čeho ty deprese máš jestli se můžu zeptat? Já měla už hodně prášků, brala jsem escitalopram, eliceu, elenium, venlafaxin, pak ještě asentru a vrátila jsem se k venlafaxinu. Z něčeho jsem totiž dost přibrala, lítala jsem v noci dost na malou, mám pořád scvaknutý zuby, potím se a už mě celkově ty nežádoucí účinky tak štvou, že bych se toho ráda zbavila. ty nemáš nežádoucí účinky?
19. zář 2013 v 11:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
@miriska nene nemam, me je po nich fakt dobre, sice me obcas neco rozhodi, ale ty prasky fakt fungujou. Me ty deprese nebol spis stavy uzkosti atd zacaly po tom co moje mamka onemocnela a pak byla nemocna babicka a pak taky po potratu. Mela jsem i hodne plactivy nalady atd.
19. zář 2013 ve 13:30  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@terkao tak to máš super, že ti tak vyhovují, já s tím teda měla dost problémy a často jsem je musela měnit a stejně to pořád není dobrý. a vy neuvažujete o druhým? já právě i z toho duvodu se toho chci zbavit, sice to ještě není aktuální, ale jednou bude a chci být bez prášků...
19. zář 2013 v 15:31  • Odpověz  •  To se mi líbí
@miriska tak druhy budeme zkouset nekdy pristi rok a u Dominika jsem je taky vysadila az behem tehotenstvi, ty co mam ja tak bych mohla i behem tehu kdyby byl nejaky problem. Jsou pry hodne setrnyy a nemaji temer zadny vedlejsi ucinky. Tak kdyz to u tebe nepujde jinak tak si zkus s domtorkou promluvit at ti zkusi taky napsat ty co mam ja, ty bere hodne lidi, jsou docela oblibeny . A vy se chystate kdy na druhy uz nekdy ted?
19. zář 2013 v 15:57  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@terkao teď vysadím prášky a uvidíme, spíš bych to asi nechala tak nějak náhodě, poprvé jsem otěhotněla až po pul roce intenzivního snažení tak teď si budem chvilu asi dávat pozor a pak uvidíme, asi to zkusíme taky někdy po novým roce...
no kdybych to nezvládala tak si asi nechám dat něco šetrnějšího, to co máš ty bude asi něco podobnýho jak já brala ten escitalopram na začátku a ten mě taky problémy nedělal, ale pak už mě nepomáhal, nebyl přesně na to co jsem měla já totiž, na psychiatrii jsem začala chodit až později a tam mě napsala ty se kterýma už mám i nežádoucí účinky
19. zář 2013 v 16:37  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
@lv a co bereš na panickou poruchu? já měla taky kromě depresí ještě něco takovýho jako je PP.
19. zář 2013 v 16:39  • Odpověz  •  To se mi líbí
@miriska teď Olwexya, předtím Venlafaxin..a k tomu dle potřeby 1/4 3mg xanaxu, když mě chytne panickej záchvat, teď je to zatím nejhorší,jaký to kdy bylo, takže mám tak 2x denně tu 1/4 xanaxu....ale už se to lepší, tak snad t bude zas na čas dobrý.
19. zář 2013 v 16:46  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
Já brala taky olwexyu a ted venlafaxin, je to to stejný, jen jinej název. určitě jo, přeju at je ti brzo líp, já už moc problémy nemám, tak jsem se odvážila to vysadit, tak snad to zvládnu. Mě štve jak jsem přibrala, lítám na malou a mám scvaknutý pořád zuby.
19. zář 2013 v 16:54  • Odpověz  •  To se mi líbí
@lv ahoj taky mam PP
22. zář 2013 ve 14:08  • Odpověz  •  To se mi líbí
@wendynka hnus hnus hnus nemoc..já jsem už asi 4 generace žen, po kterých to dědím a nejvíc mě žere, že to asi předám holkám, nebo aspoň 1 a ona bude zažívat to, co já. Ještěže se to už teď dá léčit, bez léků bych skončila někde v pavilonu , bez dětí.
23. zář 2013 v 08:42  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
tak se musím pochlubit, že jsem už víc jak 2 týdny bez prášků a už mě není špatně
14. říj 2013 v 07:58  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
Ahojte dievčatá, čítala som si vašu diskusiu a chcela by som sa zapojiť. Užívala som antidepresíva z dovodu, že som cca pred rokom a pol skolabovala, že som musela týždeň stráviť v nemocnici na infúziách, z maximálnej vyčerpanosti a prepnutia organizmu a vtedy mi diagnostikovali také niečo ako PP a nasadili antidepresíva. Užívala som ich niečo vyše roka s sama som si ich postupne vysadila, najprv každý deň polovičku, potom každý druhý deň, potom každý tretí deň až úplne do stratena, až som prišla k stavu, že v ten deň, keď som ich užívala, som sa cítila horšie ako vtedy, keď som bola bez nich. Za to obdobie som pribrala 10 kg, ktorrých sa teraz už vobec neviem zbaviť a už 3 mesiace som bez antidepresív a mám v pohotovosti len neurol, aj to ten najslabší, len pre prípad, keď mi ostane tak "inak", ani nie že zle, ale tak divne a obávam sa ataku. Zatiaľ sa mi to darí vždy zvládnuť, predýchať, v tom kritickom prípade to riešim tou jednou tabletkou neurolu, ale celá táto hnusná PP je o hlave, o zmýšlaní, o usporiadaní si priorít a proste netrápiť sa nad vecami, o ktorých vieme, že nezmeníme, že sa zmeniť nedajú, že ich neviem ovplyvniť. Ja som všetko veľmi emotívne prežívala, v práci som chcela ísť na 150%, doma tiež, najradšej by som za syna, ktorý študuje na VŠ aj na skúšky chodila, doma som chcela mať vždy tip-top poriadok, no proste len som sa hnala a hnala a zaťažovala vecami, ktoré som naozaj nemala v moci zmeniť, až som skončila, ako som skončila. Teraz sa učím ovládať si mysel, pocity, selectovať nepodstatné veci. Dievčatá, tešte sa zo života, že máte zdravučké deti, dobré vzťahy, či už partnerské alebo priateľské, že máte kde spať a čo jesť a nezaťažujte sa zbytočnosťami,.Viem, že sa to ľahko píše, hlavne ak má niekto rodinné problémy, alebo nejakú chorobu v rodine, ale naozaj, skúste zmýšlať pozitívne, pretože celé antidepresíva sú len látky "šťastia", ktoré nám chýbajú v mozgu, pretože sa málo tešíme zo života, málo smejeme a veľa trápime. Držím vám všetkým paste a verím, že sa vám podarí všetkým zbaviť sa liekov. Ešte jedna rada na záver, keď na vás ide atak, sústreďte sa na pomalé, nie hlboké ale plytké dýchanie a len si hovorte "nádych - výdych" a na nič iné nemyslite iba si kontrolujte plytké krátke dýchanie alebo vezmite sáčok a dýchajte do neho. Ak to zvládnete raz, podarí sa vám to. Viem o čom hovorím, mám 43 rokov a prežitého už dosť
3. pro 2013 v 15:23  • Odpověz  •  To se mi líbí
Já už sem vysazovala asi 3x a bohužel se mi to vždy vrátilo
1. únor v 16:53  •  čeká miminko, termín má v říjnu 2017 (12. tt)  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek