Jak zavařím dýni jako pyré?

martinatrnkova
8. říj 2012

Chtěla bych zavařit dýni jako pyré. Syn ji miluje, tak abych měla do zásoby. Nějaké tipy nebo návody?

ia.
9. říj 2012

nejsem extra odborník na zavařování, ale asi bych ji povařila, rozmixovala a zavařila... 😲

janinka1987
9. říj 2012

@martinatrnkova Já jsem nezavařovala, jelikož to neumím 🙂 Zamrazovala jsem...Dýni jsem nakrájela na kousky, uvařila do měkka, slila část vody a rozmixovala. Pak jsem jí nandala do tvoříček na led a dala zabrazit...Až zmrzne, vyklepnu jí z tvoříčka, dám do igelitového pytlíku a vrátím zpět do mrazáku. Až jsem potřebovala, prostě jsem si vyndala pár kousků a nechala rozmrznout. Pak jsem třeba i přidávala do brambory, kterou jsem si uvařila čerstvou (brambory jsou z mrazáku hnusný).

martinatrnkova
autor
9. říj 2012

@janinka1987 taky mrazím, ale mám plnej mražák a dýni doma na stole. A než vyberu mražák, tak bych tu dýni mohla vyhodit ☹

janinka1987
9. říj 2012

@martinatrnkova hm, to taky znám ☹ tak jedině jak píše @ia.

sona_sv
9. říj 2012

Já bych to zavařila jako všechno ostatní...tedy uvařila ve vodě s kapkou oleje, slila, ale nechala trochu vody, rozmixovala, ještě horké nalila do skleniček a okamžitě otočila dnem vzhůru. Po schládnutí bych skleničky dala do zavařovacího (nebo já dávám i do normálního hrnce), vodu nechávám tak do třičtvrtě výšky skleniček a vařím tak na 80, 90 stupňů asi 15 min, zase hned vyndám a postavím dnem vzhůru. Tchýně říká, že pro jistotu je lepší proces zopakovat ještě další den, ale já to nedělám 😀

martinatrnkova
autor
9. říj 2012

@sona_sv Přesně tohle jsem potřebovala popsat. Sice už jsem zavařovala nějaké jablečné a jiné ovocné pyré, ale nechytily se mě všechny skleničky. Tak to zkusím takto. Hlavně jsem je nikdy nenechala prvně schládnou, tak možná v tom je ta chyba. Ohledně tý vody, mamka mě řikala, že ať skleničky zaliju celé, že budu vidět jak utíkají bublinky a jak bublnky utíkat nebudou, že je hotovo.

martinatrnkova
autor
9. říj 2012