Jakou rybu do jídelníčku pro půlroční dítě?

veveruska007
31. črc 2015

Holky, jakou rybu do jídelníčku půlročního dítěte? Můžeme pangasiuse ? Díky

hojda
31. črc 2015

Pangas je zrovna ryba, která bývá plná škodlivin☹.

alkuska
31. črc 2015

@veveruska007 Ahoj, já teda nejsem odborník ale pangasius patří k nejhorším druhům rybího masa (proto je ostatně levný) z důvodu kontaminace různými škodlivými látkami. Pokud není z nějakého umělého chovu, žije přirozeně v brakické vodě velkých řek, tzn při ústí řek do moře, a to je většinou plné různých sajrajtů co se do řek dostává z velkých měst nebo továren. Si představ jak asi vypadá ústí velkých řek v Asii, iluzi si nedělám.

Našla jsem ale tento článek:

Nejcennější na rybách a mořských plodech je vysoký obsah omega-3 esenciálních mastných kyselin, zejména kyseliny docosahexaenové (DHA). DHA je nezbytná pro správný růst a vývoj dětí, a to již od okamžiku početí. Některé studie prokázaly, že zvýšený příjem DHA v průběhu těhotenství má pozitivní vliv na vývoj zraku, poznávacích funkcí a pozornosti, dozrávání režimu spánku, motorický vývoj, vývoj řeči a imunitu u dětí. Podle jiných studií zvýšená konzumace omega-3 esenciálních mastných kyselin mírně zvyšuje porodní váhu dítěte a výrazně snižuje riziko předčasného porodu.

Z těchto důvodů by ženy a děti měly zařazovat ryby a mořské plody pravidelně do svého jídelníčku. Problémem je ovšem obsah některých škodlivých látek, zejména methylrtuti a dioxinů, v konzumovaných rybách a mořských plodech. Množství škodlivých látek závisí na tom, jak dlouho ryba žije, čím se živí a jak vysoko v potravním řetězci se nachází. Nejvyšší obsah methylrtuti v mase mají velké dravé ryby.