Jaká je nejnižší částka RP? Na co mám po RD nárok?

lm222
5. čer 2014

Ahoj.
V červenci roku 2012 jsem nastoupila na mateřskou dovolenou. Jelikož jsem byla studentka, neměla jsem nárok na mateřskou. Díky pracujícímu příteli mohu volit výši RP. Od července roku 2012 pobírám 8000kč.
-Jaká je, prosím, nejnižší částka RP? Necelý rok se snažíme o další miminko a rádi bychom, aby další mateřská dovolená navazovala.
-Pokud se mi otěhotnět nepodaří, budu mít nárok na nějaké dávky, pokud neseženu práci, když jsem před mateřskou jen studovala? Nemyslím příspěvek na dítě, bydlení.
-Mohla bych si platit sociální pojištění, abych u druhého dítěte měla nárok na mateřskou?

Moc děkuji za odpověď na tyto tři otázky.
L.

blahova_andrea
5. čer 2014

@lm222 nejméně můžeš pobírat 50,- měsíčně

lm222
autor
5. čer 2014

Opravdu? Myslela jsem si, že okolo 4 tisíc. To by bylo super. Děkuju

lm222
autor
5. čer 2014

Někde jsem se dokonce dočetla o minimální částce 5140kč.
Takže jsem z toho všeho jelen. 😅

bajana
5. čer 2014

@lm222 k poslednej otazke...platenie dobrovolneho nemocenskeho poistenia a s nim suvisiaceho povinneho socialneho poistenia je natolko nevyhodne, ze sa to nevyplati...

blahova_andrea
5. čer 2014

@lm222 pokud máš právo si sama volit výši rodičovského příspěvku a zbývá ti prostě menší částka, kterou potřebuješ rozdělit na co nejvíce měsíců, tak prý minimum je 50,- ale sama jsem to teda nezkoušela, tak si to nech ještě potvrdit. buď se sem ozve někdo další, kdo ti to potvrdí a nebo se zeptej na úřadě 😉

petrajurinova
5. čer 2014

Zadej vaše průměrné příjmy, kolik už jsi na RP dostala a za jakou dobu a vypočítá ti to, jak vysoké dávky si můžeš určit aby ti to vyšlo na tolik měsíců kolik chceš.

http://kalkulacky.idnes.cz/cr_vypocet-rodicovsk...

jaja01k
5. čer 2014

Vyřizovala jsem si rodičák před měsícem a paní na pracáku mi říkala, že minimum je 100 Kč.

gryfis
6. čer 2014