Přepsání rodičovské dovolené na otce dítěte

xlucka
6. čer 2008

Prosím o radu.
Nevím zda mám nárok na volbu varianty RP.
Nárok dle zákona na PPM mám, byla jsem studentkou(studovala jsem do 4měsíce těhu), ale nepobírala jsem jí a pobírala rovnou po porodu rodičák. Tím si myslím, jestli jsem něco nezvorala.
Jinak ten nárok na PPM mám, ale tím, že jsem ho nepobírala, tak nevím, jestli mám možnost volby varianty pobírání RP.

Ještě jsem slyšela, že jde RD přepsat na měsíc na otce dítěte, aby zvolil tříletou variantu a pak převést RD zpět na mě, ale není problém v tom, že nejsme sezdaní??

Děkuji za jakoukoliv pomoc

mikca
7. čer 2008

no počkej a jakto že jis jí nepobírala když ti nárok vznikl??....no nevím...ale v zákoně je napsáno že musí VZNIKNOUT nárok na PPM ne že ho musíš pobírat...takže by jsi měla mít možnost volby
pokud ale přeci jen ne, tak otec dítěte pokud doloží potřebné dokumenty že mu nárok vznikne může jakoby nastooupit na RD on učiní volby délky rodičáku a pak další měsíc jde jen požádat o změnu pečující osoby to jde, nejdou jen měnit délky čerpání rodičáku..nemusíte být oddaní jen aby byl uveden v papírek jako otec dítěte resp. osoba která je společně s vámi v domácnosti a je posuzo´vána..neba jak je to tam psané 🙂

smardik
8. čer 2008

xlucka: pokud nebudu mít nárok na volbu délky RD tak to taky budu řešit přepsáním na otce dítěte, taky nejsem svoji ale pokud bude uveden jako otec v rodném listu není problém

janickabez
8. čer 2008