Pro rodiče budu stále malá holčička

dvestepadesat
5. srp 2013

Zdravím, chtěla bych se tu trochu vypovídat ze svých starostí. Jsem nejmladší ze tří sourozenců. Sestra je o 10 let starší než já a má dvě děti (první 27 letech), bratr je starší o 15 let a má jednoho chlapečka( v 34 letech). Jistě si dokážete představit jaký post v rodině zastávám já. Role benjamínka je pro malé dítě určitě příjemná, ale v dospělosti se ten postoj změní.
Nyní je mi 23, od září nastupuju do posledního ročníku na VŠ a na léto příštího roku, tedy už po státnicích, plánujeme s přítelem svatbu. Studuju dálkově, takže do práce už nějakou dobu chodím. Mám obavy jak to moje rodina přijme a jsem si stoprocentně jistá, že to obrečím. Už jsem možná i paranoidní, ale mám pocit, že mě stále vidí jako patnáctiletou. Přítel je z trochu jiné rodiny a už pár let touží po dětech. Tchýně je úžasná a už teď se nemůžu dočkat až jí oznámíme, že bude mít vnouče. Já to stále odkládám, ani ne tak proto, že bych nechtěla, ale proto, že mám strach, co na to řeknou doma. Když si představím, že jsem těhotná a bydlím na druhé straně republiky, tak jsem šťastná. Ale když si to představím tady, tak je mi spíš špatně. Prozatím jsme se dohodli, že bychom se začali snažit po svatbě, z čehož vyplívá (pokud vše půjde jak má) porod v necelých 25 letech. Ale doma se mě ptají spíš, jestli nemám v plánu doktorát než děti. Vnoučat už mají dost.
Nejhorší je, že s nimi bydlíme v jednom baráku a v době, kdy bych byla na mateřské, oni půjdou do důchodu. To si nedokážu představit. Máma je generál, takže předpokládám, že se nám nastěhuje i do postele. I když máme vlastní domácnost, stále se mnou jednají jak s děckem. Kde si mám co uklidit, kam si mám co dát. A co až budu mít dítě? Odstěhovala bych se, to si neumíte představit jak ráda, ale peníze na vlastní dům mít nikdy nebudeme. A do podnájmu by přítel nikdy nešel. Ten mě přesvědčuje, že to zvládneme. Ten je tady paradoxně spokojenější než já.