Jak zjistím, že sleva na dítě byla uplatněná?

alfazel
29. bře 2018

Ahoj vsem. Mel bych dotaz a potrebuju s nim pomoci. Pracuji jako osvc. Mam syna rocmik 2011 a dceru narozenou 23.10.2016. Partnerka v roce 2016 byla na UP z duvodu pracovni neschopnosti prtz v unoru 2016 ji neprodlouzily pracovni smlouvu . Byla na rizikovem do konce roku 2015 a prisly jsme o dvojcata. Kdyz jsem v roce 2017 resil s ucetni danove priznani,tak mi ucetni tvrdila ze slevu na dite pro rok 2016 zrusily kvuli nejakym zakonum. Tudis jsem se dal nezajimal. No avzapeti mi x lidi tvrdilo ze je to nesmysl.Fakt je ten ze kazdy rok mi sleva byla vyplacena a ucetni mela i z predchozich let cestne prohlaseni parnerky. Je mozne ze na me udelala podvod a nechala si ji vyplatit misto me?Kazdy rok se mi totiz starala i o podani na patricne urady a slozku s priznami z let predchozich mela u sebe zalozeny.Letos jsem ucetni zmenil a slevu si uplatnuje druzka,ale me stale lei v hlave zda jsem ji naletel a nebo ne. Priznani jsem podaval z cca 700tis. Ctit pravdu,ale nevim jak postupovat,a kde muzu zajit se na to informovat. Dekuji moc za pomoc

nelinecka1
29. bře 2018

Podle mě je nejlepší zajít na finanční úřad pod který spadáte a nahlédnout do daňového přiznání z minulých let. Ony Vám určitě poradí.

j.a.n.i
29. bře 2018

@alfazel Pokud sis jako OSVČ uplatňoval náklady paušálem, tak opravdu nemohla být uplatněna sleva na dítě, nevím tedy od kterého roku to platilo, ale platilo. Od letoška je změna, a jde to i s paušálem, ale zas když se rozhodneš, že děti uplatnit chceš, tak můžeš paušál použít jen do nižších příjmů, než kdybys děti neuplatňoval.
A jinak snad to daňové přiznání podepisuješ a tedy se do něj stačí podívat, ne?

alfazel
autor
29. bře 2018