Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Angličtina na ZŠ

jancanov
13. lis 2016

Dcera 7ma třída.Od začátku školního roku má jednu stránku sešitu A5 slovíček. Je to v pořádku?Přijde mi,že se v AJ hrozně málo učí a děsím se střední školy.Ráda bych porovnala učivo AJ na jiných ZŠ.Budu ráda za každou zkušenost.

lajla
13. lis 2016

@jancanov a co ostatní materiály? Kniha?

berynka
13. lis 2016

@jancanov dcera teda chodí teprve do 4. třídy, angličtinu teď mají 3x v týdnu, tak to už něco stihnou probrat, ale extra spokojení nejsme. Manžel se chytá za hlavu, když mu dcera tři roky pokaždé tvrdila, že probírají čísla 😅 😀.
Teď je to naopak, kdy v jedné lekci se učí some/any, použití slovesa like (jak se tvoří všechna slovesa resp. 3. os. j.č., o tom nemá ani potuchu), sloveso can a viděla jsem tam i minulý čas!!! Do toho už běžně používají have a have got, ale vidím, že to dcera střílí tak od oka. Jaký je v tom rozdíl, netuší 🙄.
Když jsem to řešila s učitelkou, tak říkala, že se jim to snaží co nejvíc zjednodušit, ale musí jet podle učebnice. Mají myslím Happy house.
Dcera je (zatím) jedničkářka, jazykově celkem nadaná, ale už teď počítám s cizojazyčnými tábory a příp. doučováním, aby to fakt prakticky uměla.

lv
13. lis 2016

@berynka oni fakt probiraji čísla, barvy a what's your name dcera je ve 3 a jedou to pořád dokola 🙂 a pamatuju si to u nevlastní, mě přišlo, ze má 4roky jednu písničku o barvách 🙂

berynka
14. lis 2016

@lv já chápu, že gramatiku dělat nemůžou, když jí ještě nemají v tu dobu ani v češtině, ale slovní zásobu by rozšiřovat dělat klidně do bezvědomí 😉

lajla
14. lis 2016

@berynka ano to by mohli...ale většina dětí to nezvládá...a bohužel dotace hodin ja nejsou nikterak vysoké...takže vše je na učiteli aby to dětem narval do hlavy...a co si budeme povídat vidím to kolem sebe, většina rodičů anglicky neumí nebo nechtějí? A ne všechny děti jsou nadané tak aby to pochytili v hodině...takže když není rodič spokojen může dítě přihlásit do hodin angl navíc nebo domů rodilého mluvčího, poslouchat písničky básničky atd atd...ale kdo.to dělá že😉 my ano a oproti škole to dělá velký rozdíl...
Ono za 2-3/ 45 min týdne se s dětmi fakt moc zvládnout nedá😞

bunny123
14. lis 2016

@jancanov V 7. třídě mít 1 stranu slovíček v pořádku není. Jakou mají knihu? Project 3? Možná si slovíčka nepíšou do slovníčku, ale učí se je z workbooku, zkontrolujte tohle. Co jinak sešit? Probírají učivo?

berynka
14. lis 2016

@lajla hodina týdně je málo, nevím, jaké jsou dotace pro druhý stupeň. Ale dvě až tři hodiny za týden málo není, tři jsou až dost 😕.
V rodině máme učitele na SŠ s letitým třídnictvím a ty jazyky jsou fakt dost často problém, který se už nese ze základky. A s tou státní maturitou se to ukazuje, že nějaké (i praktické) znalosti žák mít musí.

lajla
14. lis 2016

@berynka no dospělí mají týdne cca 3krat45min jako celek...a je to málo, mi to málo přijde na to aby se dítě něco naučilo, mám vystudované jazyky a vím že to není.easy se do toho dostat s dětmi, kor když každé je na tom jazykově jinde..
Nic jiného nezbývá než najít doučování, mi nesla matika a musela jsem to taky řešit
Jazyk se dětmi hlavně strašně rychle zapomínají..jedou se tématické celky..takže když se stále neopakuje, jako.by nebylo
Ano věřím že děti ze ZS na tom nejsou nikterak dobře jazykové, ale to ani na SŠ...stačilo mi slyšet některé maturanty😉 takže když chci umět...nespoleham na systém,ale ucim se sama...
Kdyby ve škole byly 3 předměty celkově, určitě by to vypadalo jinak...ale to bohužel není reálné
Pouze můj názor

lajla
14. lis 2016

Ono na ZŠ se k tomu jazyků pricuchne, někde víc někde míň...někde je málo.deti a tam je možno se něco víc naučit, ten počet dělá hodně
Dcerka je ve třetí a mají 3 h týdne, další je v MS a taky angličtinu mají...a to jsme na vesnici...
Ve městě angl ve školce placená a na prvním stupni 1h angl týdne od třetí třídy... i to dělá hodně, určitě je nějaký rozdíl v dotací hodin ale ono i ta hra zabere dětem 20- 30 min a už je pomalu po hodině, 1 str worksheetu je na celou hodinu i a kontrolou, jde to pomalu no😞

bunny123
14. lis 2016

@berynka Na druhém stupni je u nás např. 3h pro nejazykové třídy a 4 pro jazykové. Je to dost pokud je schopný učitel.

verdos
14. lis 2016

Přesně jak píše @lajla - a co ostatní materiály? Není důležité, co má ve slovníčku, ale co dělají v hodině, co vše používají, atd. (a co má v hlavě).
Jinak učivo s jinými ZŠ nelze porovnávat, v dnešní době má každá ZŠ svůj ŠVP a podle toho jede, nejsou žádné jednotné osnovy, jak to bylo dříve. A už vůbec to nejde porovnávat podle slovníčku.

verdos
14. lis 2016

@berynka Není pravda, že učitel musí jet podle učebnice. Učebnice je pouze jednou z výukových pomůcek, na to není předpis. Výukové pomůcky si může volit jaké chce. Spíše je to pohodlnost a dále vzájemná dohoda mezi učiteli dané školy - a pak se vzájemně srovnávají, na které stránce už jsou (což je na tom to nejsmutnější, neřeší se, co žáci umí, jak by to mohli umět lépe, jen stránka v knize :( ).

berynka
14. lis 2016

@verdos já pochopila, že musí naplnit rámec učebnice resp. jednotlivých lekcí. Nemůže si vymýšlet něco jiného, nebo se u něčeho zdržet déle. Samozřejmě jim může nakopírovat i jiné materiály, nebo si před Vánoci zazpívají 😉

verdos
14. lis 2016

@berynka Rámec učebnice plnit nemusí. Jedině pokud "překlopili" učebnici do ŠVP, protože to jinak neumí. Ale i tak fakticky musí dodržet jen učivo, skrze které se žáci dostávají ke klíčovým kompetencím, nikoliv pomůcky (tedy ani učebnice).

berynka
14. lis 2016

@verdos vidíš, a já si asi naivně myslela, že učitelé daných předmětů se domluví, podle čeho budou učit a toho se drží a né že obecně panuje taková anarchie 😅

g_m
14. lis 2016

@verdos Nezažila jsem učitele, kteří by se srovnávali, jak jsou drsní, že jsou o dvě strany popředu než jeho kolegové, to je nesmysl. Zažívám pravý opak - pokud je potřeba, tak se prostě látka probere důkladněji nebo člověk donese materiály navíc.
A co se týče učebnice - ano, z jedné strany pohodlnost, ale z druhé nevole vedení, protože vlastní materiály znamenají velkou spoustu kopírování a to leze do rozpočtu školy. Nehledě na to, že učebnice je pořád pro žáky přehlednější než kupa nakopírovaných materiálů.

evik19
14. lis 2016

@jancanov Učím Aj na ZŠ, používám učebnice, nakopírované materiály, videa, nahrávky, hry, písničky. Ne všechno, co ve škole děláme, je vidět v sešitu. Moje zkušenost je taková, že kdo se učit nechce, ten se prostě nenaučí, kdo zájem má, tak ten už může mít v sedmé třídě docela obstojné znalosti, Nicméně, obecně se ve škole pořád vše opakuje a děti stejně stále zapomínají, to je světa běh🙂 Já bych se jako rodič nejvíc pídila po tom, zda učitel v hodinách mluví anglicky, nevadí, když občas zazní něco česky, ale vždy by měla angličtina výrazně převažovat. Po téhle informaci bych se pídila více než po počtu stránek ve slovníčku (děti se mohou učit slovíčka z přímo z workboooku, pokud jim to vyhovuje a umí je).
@berynka Není to anarchie, říká se tomu individualizace výuky🙂 To, že mám dvě skupiny dětí, které chodí do stejného ročníku, ještě neznamená, že jsou to dvě stejné skupiny, se kterými budu probírat to stejné a stejnými metodami. Stejně tak ode mě nikdo nemůže očekávat, že budu učit stejným stylem, jako šedesátiletá přeučená ruštinářka a já naopak těžko mohu chtít po ní, aby učila stejně jako já...

verdos
15. lis 2016

@g_m Kolegyně z takové školy odešla - kontrolovalo se, na které stránce jsou a zda probrali všechna cvičení. Na škole, kde jsem byla dříve já to sice nebylo tak drsné, ale také se řešilo, kde jsme v učebnici a že když je konec října, musíme být přece tam a tam a že nemůžeme být ani napřed ani pozadu... To, že jsi to nezažila, neznamená, že jinde to tak nemůže být.
A u nás si každý nosil balík papírů sám, neplatil se akorát toner, ale jsou i školy, kde mají limit na kopírování (na kartu) a nadlimitní kopie si museli řešit mimo školu (no, teda, takhle to bylo než jsem šla na mateřskou, teď situaci samozřejmě nemám tolik zmapovanou...).
Na přehlednost můžou mít zápisy či poznámky v sešitě, zvláště na druhém stupni, zrovna u jazyka se děti učí hlavně slovíčka nebo přehledy gramatiky, málokdy si procházejí články, cvičení na porozumění textu, nějaké spojovačky, atp.
Tím nechci říct, že učebnice jsou zbytečné, dobrá učebnice může dobře posloužit. Nežeňte to do extrému, prosím. Ale pokud se učitel drží pouze nebo striktně učebnice, tak je většinou něco špatně.

bunny123
15. lis 2016

Ano, pro každý ročník je tématický plán, kterého se mají učitelé držet. My jsme si to souběžně nekontrolovali, ale prý když přijde inspekce, máme být stejně podle plánu 😕 Jak píše @verdos , papíry jsme dostávali balík na půl roku (netřídní půlku balíku) a na kopírku jsme měli měsíčně 100 kreditů. Zažila jsem i rok, kdy jsme prosili o peníze na toner u rodičů. Jsem názoru, že neexistuje nejlepší učebnice, stejně jako neexistuje nejhorší. Vždy je to na učiteli, jak s ní umí pracovat.

drzticka81
15. lis 2016

tak ja jsem ucitelka na 1. zs a mimo jine ucim AJ na nizsim stupni - nase skola mela AJ od 3. rocniku (ja jsem ted na RD a udelali zmenu, AJ je od prvni tridy) - v ramci ucitelek AJ jsme si udelaly plan podle ktereho jsme pracovaly......v tom zacinajicim rocniku jsme meli prvni pulrok jen oralni kurz a pak jsme si to rozpracovaly dle ucebnice (ty jsme si taky dohodly, podle ktere pojedeme, taky jsme spolupracovaly s kolegynemi na vyssim stupni, co chteji, aby deti umely) - me to bavilo ucit, skutecne jsem se snazila na deti celou hodinu mluvit anlicky -easy english- a vzdy jsem dbala na slovni zasobu, takze kazdy tyden se deti mely naucit treba 10 slovicek (zezacatku pomoci her, aktivit, pisnicek, basnicek), pak uz normalne ze slovnicku-myslim, ze jsme v tom s detmi mely dobry system-v pondeli nova slovicka-mely na to cely tyden vcetne vikendu, nasledujici pondeli se psal test (v prubehu tydne jeste namatkovy test opakovaci :_)))
ale souhlasim s lajlou, kdo chce, aby jeho deti umely jazyk nebo jiny predmet lip -musi si za vzdelani deti priplatit-krouzky, rodily mluvci, doucovani...je to investice do budoucnosti svych deti.......

evik19
15. lis 2016

@drzticka81
@bunny123
Tak koukám, že co škola, to jiný systém. U nás ve škole se kopírování nekontroluje, což koukám, že je fakt luxus! Ale snažím se to samozřejmě nepřehánět, když můžu, donesu si šmíráky z domu anebo od manžela z práce atd.
Líbí se mi, že jste měli na prvním stupni na začátku jen orální kurz, to je paráda.

drzticka81
15. lis 2016

jo jinak ke kopirce mel kazdy volny pristup, takze jsme mohli kopirovat, co jsme chteli -jen papiry jsme dostali kazda trida balik na rok, ale kdyz dosly, vzala jsem z tridniho fondu a bylo.....ja si spis pomucky vyrabela a zalaminovala a taky jsme meli ty multifunkcni tabule a vytvareli aktivity v edubazi 🙂))) takze jsme trenovali i na tom 🙂))
jj, ten oralni kurz byl super- mohli jsme si hrat hry, basnicky, pisnicky-znaky vyslovnosti-prote v klidu bez psani -to jsme zacali az v druhem pololeti -se slovicky, ktere uz mely deti zazite.......jak jsem cetla tady, ze zacatecnici hnedka kazdou hodinu deset slovicek a hnedka psani a testy -to je nejlepsi cesta ty deti odradit!!!!!dle meho nazoru............

hojda
15. lis 2016

Nemáte někdo tip na nějaké kurzy pro děti na internetu? případně nějaký program k zakoupení? Ve škole nám nabízí jeden, který je hodně technicky zastaralý a opravdu se mi nelíbí a cena taky nic moc. Myslím, že by se dalo sehnat něco lepšího. Je to pro první stupeň ZŠ.

megynka13
17. lis 2016

Žila jsem 5 let v Anglii a jednu dobu i doučovala malé děti. Pokud by měl někdo zájem, není problém si sem tam s někým napsat po skypu, poslat nějaké příklady nebo opravit či něco vysvětlit 🙂 kdo by měl zájem, klidně napište ;)

Sem začni psát odpověď...

Odešli