Známky ve škole, jsou podstatné?

arwen_arina
6. čer 2017

K diskusi mě inspirovala neteř, které je devět let a její matka přehnaně řeší známky, i přesto, že je šikovná na jiné věci než na učení. Chci jí v tom pomoci a nějak švagrovou uargumentovat🙂 Neteře je mi líto, kvůli známkám se mámy bojí:(
Mám holku zatím malou, ale vím,že známky ve škole jsou víceméně nepodstatné (jsem učitelka).
Jak to máte vy? Nutíte děti nosit jedničky, nebo je pro vás prospěch dítěte méně podstatný?

miiamiia
6. čer 2017

Děti nemám, ale sama jsem byla vždy bita nebo psychicky vydírána, když byla známka horší než 3. Minimálně do takových 14-15 let se to fakt hrozně hrotilo, měla jsem pocit, že bez dobrých známek v životě nemám šanci uspět. Nakonec jsem na vysoké měla samé jedičky. A nemyslím si, že mám nějaký super úspěchy v práci a v životě celkově. Známky bych u dítěte vůbec neřešila, pokud by nepropadalo.

arwen_arina
autor
6. čer 2017

@miiamiia Já jako učitelka můžu říct,že známky jsou neobjektivní a nikdo se na ně stejně v životě neptá. Možná pomohou s přijetím na školu,ale stejně člověk musí prokázat znalosti, jinak mu jsou jedničky k ničemu😊

betelgeuzz
6. čer 2017

Nenutím dceru nosit samé jedničky, na druhou stranu netvrdím, že jsou známky nepodstatné. Když jsem u zápisu slyšela jednu maminku říkat holčičce, že musí nosit samé jedničky, běhal mi mráz po zádech. Chudák holka, až dostane nějakou dvojku a bude mít hrůzu, ukázat to doma ☹
Já říkám dceři, že horší známka ukazuje to, že je potřeba více látku procvičit. Není to konec světa. Byla bych radši za slovní hodnocení, které dokáže více vystihnout, co dítěti jde, nejde, jak se snaží. Bohužel se na moc školách nepoužívá a u nás ve městě vůbec.
Je pravda, že za 20 let se tě nikdo neptá, jaké měl člověk známky na ZŠ, ale aby se dostal na střední a pak na VŠ, tak ty dobré známky (respektive dobré znalosti) potřebuje. takže nebudu dceři ani tvrdit, že známky nejsou důležité.

ivular
6. čer 2017