Dítě s Aspergrovým syndromem ve škole, máte zkušenost?

Máte některá zkušenost s dítětem s Aspergerovým syndromem ve škole? Mám synovce s tímto problémem, má jít do školy a máme z toho trochu strach. Hlavně ze spolužáků.
evitaa
25. bře 2013
@pajina381 O tomto syndromu slyším poprvé, ale našla jsem si to. Nevím, jaké konkrétně tvůj synovec má příznaky, ale podle toho, co jsem četla, je to spíš na speciální školu. Vždy, když se mluví o integraci dětí, vzpomenu si na slova jednoho chytrého pána, že "nejkrutější národ jsou děti". Člověk nikdy neví dopředu, jak to bude vypadat, třeba si najde kamarády v pohodě, ale spíš si myslím, že bude stranou. Děti jsou jedna věc, ale druhá věc je učitelka. Takové děti nemají zrovna v oblibě. Jednak hodně zlobí, někdy jsou až nezvladatelné, jednak jim jde učení pomaleji, takže zdržují třídu. Bude mít asistentku? To je velká výhoda speciálních škol, že každé dítě má svou asistentku, která mu pomáhá a udržuje ho v pozornosti.
dezyre
25. bře 2013
@pajina381 Ahoj, ono je taky otázka jak se synovec projevuje a hlavně kterou složku má nejvíc narušenou. Pokud má obrovské problémy se sociální přizpůsobivostí, tak bohužel bude mít se spolužáky asi problémy :-| Ale určitě by asistent byl na místě.
sisstin
25. bře 2013
@pajina381 záleží, jaký typ aspíka je 😉 jestli je úzkostný nebo smíšený typ apod. Hodně aspíků zvládá ZS normálně bez asistenta, mají třeba jen IVP a nebo taky ne. Předpokládám, že s učením problémy nebudou, spíš naopak. Problém bude ten dětský kolektiv. Super by byla škola s menším počtem žáků, ale kde takovou hledat že 😉 Takže určitě vybírat školu pečlivě a konzultovat to s psychologem, SPC 😉
sisstin
25. bře 2013
@evitaa Aspíkům jde učení pomaleji? =-) O tom teda slyšim prvně, valná většina z nich má spíš nadprůměrné IQ. Tam není problém s učením, jako s respektováním autorit. Oni to nedělají schválně, ale prostě chápou vše doslova, jsou až krutě upřímné atd. 😉
pajina381autor
25. bře 2013
Díky všem za odpovědi. On má pamatováka jako slon, ale hrozně nedětský, takový malý profesor. O kontakty nemá zájem a není schopen si osvojit běžné věci jako třeba, když přijde domů, tak za sebou musí zavřít dveře a ne je nechat dokořán, když si umeje ruce, tak má zastavit vodu a ne ji nechat téct a odejít. A mluví jak encyklopedie. Upřímně - nedovedu si ho ve škole vůbec představit ani s asistentem. Nejspíš bude umravňovat i jeho.
sisstin
25. bře 2013
@pajina381 tak to by potřeboval asistenta osobního, kterej mu řekne, co má dělat, bude s ním chodit třeba po škole při přesunu do jiných tříd atd. Chce to někoho, kdo má s AS zkušenosti a prostě si s tím dítětem "sedne" 😉
etinka
26. bře 2013
Většina dětí s Aspergerovým syndromem mívá normální až nadprůměrný intelekt,takže do speciální školy ani nepatří,spadají do běžných ZŠ 😉,kde jsou integrovány.Optimální je menší kolektiv dětí,empatické vedení školy a chápající paní učitelku.Je třeba také vše zkonzultovat s příslušným SPC,které vypracuje indiv.vzd.plán a případně doporučí asistenta pedagoga 🙂

Začni psát odpověď...

Odešli