Dítě s vývojovou dysfázií a podpůrná opatření ve škole. Jaké máte zkušenosti?

4. čer 2022

Syn má VD. Chodí do běžné základní školy, je sledovaný v PPP. Byli jsme tam a dozvěděla jsem se, že udělal pokrok a vlastně už není potřeba žádné PO. Ano, jsem ráda, že to je takto super. Ale žila jsem v tom, že VD je celoživotní problém, že se často přidružují různé dys-, což podle mě na konci první třídy nejde poznat.
Syn rozhodně není bezproblémový. Máme velice hodnou učitelku. Kdyby měl stejnou, jako měl starší, tak nosí 3 a 4.
Jaké máte zkušenosti? Je opravdu normální a běžné, že dítě s VD už je nakonec bez problémů a podpůrných opatření?

kristyn86
4. čer 2022

Zkusenost nemam,zatim mam syna skolkoveho. Ale zda se mi to zvlastni. A nechodite do SPC?

autor
4. čer 2022

@kristyn86 chodíme jen do PPP.
On má stále významnou vadu řeči.

kamino
4. čer 2022

Jsem AP amatér, jsem po kurzu, ale co vím, dys se různě vyvíjí, proto se podpůrná opatření mění v závislosti na pokrocích jedince. Ale proti rozhodnutí je možné se odvolat a i pokud dojde ke zhoršení, je možné podpůrné opatření zavést. Jen vsuvka, co vím od okolí, je celkem velký tlak na PPP podpůrnými opatřeními šetřit a významně se například zkracují úvazky AP - šetří se dost..

autor
4. čer 2022

@kamino on AP neměl. Právě kvůli šetření. Neměl ani IVP.
Právě problémy má pořád. Ve čtení zaměňuje hlasky, při psaní slabiky. Místo lopata napíše lotapa a přečte lopete.

mollyweasley
4. čer 2022

Ppp má jiné možnosti, než spc. Našla bych si v okolí spc pro vady řeči a zašla tam. Řešit tohle přes ppp je blbost.

autor
4. čer 2022

@mollyweasley 5 SPC nás odmítlo. V naší oblasti se chodí s VD jen do PPP.

kristyn86
4. čer 2022

To je divne. My jsme z Prahy a mame tu SPC pro vadu reci. Nevim,odkud jste vy,mate to daleko do Prahy? Nam PPP doporucilo SPC. Ze oni se nezabyvaji vadou reci. Zkuste jeste na FB skupinu Rodice deti s vyvojovou dysfazii. Tam se da najit dost veci.

autor
4. čer 2022