• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Příliš chytré děti aneb co bude dělat ve škole?

23. září 2014 
Ahojte,

mám skoro 6 ti letýho kluka Jiříka, kterej půjde v září tohoto roku poprvé do školy. Mám z toho obavy, ale né toho rázu, že to nebude zvládat, ale právě naopak. Na svůj věk je abnormálně chytrý, dávno umí číst, psát i počítat a to tak, že počítá i trojciferný čísla, čísla do minusu apod... jeho nejoblíbenější zábava je luštění sudoku, což neumim ani já :sweat_smile:

Normálně se s nim bavim jako s dospělym, on spoustu věcí úplně chápe :sweat_smile:, Řeknete mu něco jednou a on si to pamatuje, pamatuje si i absolutní detaily z doby, kdy mu byly třeba jen 2 roky.

Děsím se toho, že ve škole tim, že to všechno dávno umí se bude nudit a tim, jak je také hodně živé dítě bude jenom zlobit a nosit mi domů poznámky z chování :unamused:

Zajímá mne, jestli jsou tady maminky s podobným dítkem a ráda bych se podělila o Vaše zkušenosti. Tak prosím pište :slight_smile:
12. led 2010 v 09:43  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdinka: existují školy pro mimořádně nadané děti :wink: stačí trošku pogooglit..syn asi projde nějakým testem, na jehož základě ho bud přijmou nebo ne :wink: otázka je, zda je dobré dítě jakoby "vyčlenit" z běžného kolektivu, kde jsou děti různě šikovné :wink:
12. led 2010 v 10:23  •  2 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
já myslím, že by bylo dobré ho dát někam pro nadané děti, asi mu to otevře spoustu dveří a taky bude moci soutěžit. Ve třídě pokud bude nejlepší s velkým předstihem se nemusí ani snažit. Je dobré aby měl profesory, které umí motivovat i velmi nadané děti. Byla bych velmi pyšná.
12. led 2010 v 10:26  • Odpověz  • To se mi líbí
já bych byla spíš pro to, aby třeba rovnou nastoupil do druhé, třetí třídy :wink: ty větší děti ho potáhnou dopředu třeba i v sociálních kontaktech atd. :wink: Já moc těm školám, kde jsou děti nějak "mimořádně" nadané nefandím, ono to z nich stejně dělá trošku "mimoně"...ale to si každý musí rozhodnout sám, a pokud je syn rozumný, jak píšeš..tak se asi zeptat na jeho názor, co by asi tak preferoval :wink:
12. led 2010 v 10:33  •  2 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
jsem ráda, že jste se ozvali, už sem si řikala, že tu budu s tim příspěvkem sama :grinning:

no my nad tim špekulujeme už dlouho, problém je, že bydlíme v dost malym městě kousek od německých hranic; nejbližší škola pro takto nadané děti je v Sokolově, což je cca 55 km od nás - což vozit dítě denně takhle do školy by byl poněkud problém a přestěhovat se do většího města (Plzen, Praha, kde ty školy jsou) neni tak jednoduchý, když tu Jirka po 10 let dával do kupy barák a je na něj náležitě pyšnej, navíc nerada bych aby byl Jiřík úplně "mimon"

dát ho hned do druhý třídy mám zas strach, že ty děti už budou mít svoji partu v tý třídě a mezi sebe by ho nepřijali :unamused:

manžel byl i s malym kvůli tomu u dětský psycholožky v Chebu a ta nám řekla přesně co Vy, bud´školu pro nadaný děti anebo jít do normální školy, ale s tim, že by se mu musela učitelka zvlášt´věnovat tj.zatěžovat ho těžšími úkoly právě proto, aby se nenudil - tak ted´vážně nevim, ach jo :confounded:

22.ledna je zápis na klasický škole kam má jít dle spádových obvodů, je to dobrá základka, chodili sme na ní já i manžel a mají tam ted´nově rozšířenou výuku počítačů (tj.že se tato škola na to zaměřuje) - tak nevim, no chce to chytit dobrou učitelku, jinak nechci vidět tu žákovskou :grinning:
12. led 2010 v 10:46  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdinka: no je to těžký :wink: taky nevím, rozhodně bych se zeptala Jirky na názor, co by on chtěl :wink: já mám teda dítě ještě malé, ale spíš budu řešit opačný problém, syn má dost těžkou dys poruchu :wink: a já bych právě radši "normální" školu třeba s asistentem, než nějakou přímo specializovanou na jeho poruchu- žádná tady není, a dojíždění u nás moc nefunguje :wink: no ale to je ještě daleko, každopádně vy máte příjemnější rozhodování :grinning:
12. led 2010 v 10:48  •  2 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
siss - Jiříka už sem se taky ptala, chodíme okolo té školy a vždycky mi řikal, jak se tam těší; na druhou stranu si asi ještě neumí moc představit, že bysme třeba jezdili do školy jinam - teoreticky by to šlo ještě do Chebu do svobodné soukromé školy - jenže ta se zase platí cca 11 tisíc za ročník :stuck_out_tongue_closed_eyes: - ale pořád je to dojíždění a pro takhle malé dítě mi to nepřijde zrovna nejlepší řešení :unamused:

k tvému synovi - co se týká asistentů, tak už sem slyšela, že na spoustě škol takto fungují, tak to snad nebudete mít problém

a manžel ten je spíš pro tu klasickou školu s tim, že se nějak domluvíme s učitelkou; no a já osobně bych se nejradši přestěhovala do většího města nejen kvůli malýmu, ale i práci (je to tady bída, ted´jsem o jednu špatně placenou přišla a něco tady sehnat je zázrak - dělala jsem si vš při mateřský a zbyl mi akorát pocit, že tady je mi na 2 věci :confounded:)
12. led 2010 v 10:59  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdinka: no to asi už bude mezi tebou a tvým manželem, pokud jste si právě upravili dům, tak chápu, že se mu asi moc stěhovat nechce :confused: k tomu dojíždění, asi záleží, jak moc jste mobilní...my např. auto nemáme, a i kdyby jsme měli, tak já mám panickou hrůzu z řízení( řidičák nemám), a asi to jde i blbě zkloubit se zaměstnáním, pokud třeba máš brzkou pracovní dobu, nebo dokonce pracuješ na směny :unamused: kdyby měl dojíždět autobusem či vlakem, tak asi zvážit jeho schopnosti..já bych třeba v 6letech určitě dojíždět nemohla, maximálně tak MHD :stuck_out_tongue_closed_eyes:
12. led 2010 v 11:03  •  2 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
siss - no právě, my sice auto máme, ale je to stará 11 letá herka :grinning: - musíme ho dát trochu do kupy, aby nám vbec prolezlo v noru technickou :stuck_out_tongue_closed_eyes:; no a ke stěhování už jsme o tom mluvili moctkrát, já bych ráda kamkoli jen abych se zbavila tchýně co mám nad hlavou :grinning:, ale taky chápu že se mu nechce, nechal na tom baráku spoustu času a práce, navíc po 40 už je dobře usazenej :grinning: mě se na jednu stranu taky v Aši líbí jen ta práce, ach jo :rolling_eyes:

no vypadá to, že Jiřík půjde do klasický školy a ted´na zápise to zkusíme nějak domluvit, ale upřímně mám z toho hrůzu, hlavně abych si pak nevyčítala, že sem mu sebrala šanci se někam dál dostat, jelikož pokud ho nějaká učitelka "zařízne" tak se na to vykašle z vysoka :unamused:
12. led 2010 v 11:09  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdinka: tak jedině se v té škole domluvit, či si prohlídnout paní učitelku :wink: , promluvit si s ní..dobrý je mít papír z PPP, aby to měl syn "černé na bílém"...ve škole na to slyší docela :wink:
12. led 2010 v 11:14  •  2 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
siss - zkusíme, nevim jestli má manžel na to nějakej papír, když tam byli v té poradně, tak jsem zrovna byla v práci - a no budeme prohlížet paní učitelku :grinning:

díky všem za rady a postřehy, já za chvilku musim běžet pro malýho do školky, tak se pomalu loučím a podívám se zda něco přibylo později :slight_smile:
12. led 2010 v 11:19  • Odpověz  • To se mi líbí
Ahojky tak se taky přidám.
My se synem bojujeme už ve školce.Dneska nám paní učitelka řekla,že syn je nadprůměrně inteligentní a tak mu děti nestačí.Začal mít totiž potíže s dětma...nechtějí si s ním hrát a podobně.On vyhledává ty starší a ty mladší ho nezajímají.Jenže ty starší už mají svou partu a moc ho mezi sebou nechtějí :frowning2:
Syn se zajímá hlavně o matematiku,počítat umí do 1000,sčítá a odčítá zatím do 20ti.Ale knihu pro malé školáky má zmáknutou už celou.Miluje dinosaury a tak jsem mu četla knížku.Pak mi odvyprávěl ty šílený názvy a z jaké doby ten který dinosaurus je....atd.
No upřímně nejsem z toho nadšená :frowning2: obávám se ,že z toho budou velké potíže.
Čeká nás návštěva psychologa,tak jsem zvědavá co nám poradí
21. led 2010 v 18:30  • Odpověz  • To se mi líbí
Tak to Vám, holky, nezávidím.
Já mám prvňačku, ale zdaleka ne tak nadprůměrně inteligentní, tak nějak normálně, možná jen o trochu víc, než je průměr a ve škole jsme ze začátku dost bojovali. Ona je navíc listopadová, takže šla o rok později, letos už mohou jít děti i podzimové.
Ale naštěstí ji právě z toho důvodu, že už uměla číst i psát, něco počítat, začala dávat pančelka zvláštní úlohy (měla tam ještě jednu dívenku jako naše), tak od začátku, kdy děti teprve skládalai písmenka a slabiky, dostávaly holky zvláštní texty, nosily si z domů knížky, které doma čtou a pak je četly p.u. ve škole.
A problém byl právě v chování, je generál, všechny musí mít na povel, nejlépe i p.u., takže vyrušování, občas nějaká rvačka s kluky :grinning: Teď už se to trošku zklidnilo, asi pochopila, že ve škoel je generál učitelka.
Ale držte se, ono není snadné ani to, ani to. Na děti se dnes kladou takové nároky, že když někdo nestíhá, mívá to těžší.
21. led 2010 ve 21:18  •  3 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
Ahojte, tak sme se vrátili ze zápisu.

říkali nám, že všechny úkoly udělal ze všech dětí nejlíp a naprosto precizně a v tom je ten "problém" malej je po tatínkovi děsnej puntičkář, tedy bazíruje na detailech a vše musí být pinktlich tim pádem mu to netrvá 10 minut, ale třeba 20 a to už je problém, jelikož tim pádem je pomalej + je ještě moc roztěkanej, tj.jak ho to nebaví tak začne zlobit a já se obávám, že právě proto, že už to všechno umí - dávno čte a počítá dvojciferny čísla, do 1000 neni problém - v psych.poradně, kde byl manžel s nim asi před měsícem mu říkali, že v 11 věcech ze 14 je nadprůměrně inteligentní - a to přibližně na úrovni 9 letýho dítěte (bude mu za týden 6 !) takže ho pomalu ve škole nechtěj, protože to je práce navíc ho zabavit /tak už mi tam cpala něco o odkladu :angry:)


byli sme hned za psycholožkou co byla ve škole a říkala nám, že to nebude třeba jen musíme vymyslet jakou školu a nebo najít vhodnou učitelku - což bude oříšek

nejlepší by byla pro něj škola pro nadaný děti v Sokolově, ale to je přes 50 kiláku od nás a vozte takhle malý dítě každej den do školy

asana - jo to mi povídej, náš malej má nejnopvější zájem - vesmír - odřiká všechny planety a měsíce těch planet, co já sem v životě neslyšela - vzal tátovi knížku z knihovny :stuck_out_tongue_closed_eyes:
22. led 2010 v 18:50  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdin: pokud nenatrefíte na schopnou učitelku nebo dobrou školu, bude mít malý asi těžkou školní docházku, :unamused: hodně štěstí a pevné nervy :wink:
22. led 2010 ve 21:01  •  3 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdi tak to je mazec teda :slight_smile:
Tak snad narazíte na nějakou dobrou školu,protože pokud ne,tak to asi malej nebude mít vůbec jednoduché.Buď se tam unudí a bude zlobit a nebo se přestane rozvíjet,protože na něj nebudou mít čas :unamused:
Taky je teda asi problém v tom jeho smyslu pro detail že???No snad najdete někoho kdo se mu bude moct plně věnovat :dizzy_face:
A kdy se malej naučil číst??
23. led 2010 v 11:43  • Odpověz  • To se mi líbí
Brumdi, pokusím se přidat pár zkušeností (snad Ti to pomůže) - ikdyž z úplně jiného pohledu, nadaným dítětem jsem totiž byla já sama... (u mě je nadprůměrně rozvinutá ta část zjednodušeně řečeno ,,humanitní", v části matematicko-logické jsem zcela průměrná)
To, že je dítě chytré, je potřeba brát jako fakt a počítat s tím, v životě mu to přinese v některých věcech výhodu, v některých nevýhodu :unamused:
Já jsem chodila do první a druhé třídy do normální školy, pochopitelně jsem se značně nudila, protože zadávané úkoly pro mě byly primitivní, ale naučila jsem se jednu důležitou věc - a to zabavit se sama. To, že je dítě výjimečné ještě neznamená, že může dělat bordel a nebrat ohled na ostatní. Prostě ať si třeba čte a učitelku poslouchá jen jedním uchem, co by ne, když mu to stačí, ale v životě nebude každý skákat jen kolem něho a nesmí chodit s ,,čumákem nahoru".
Od třetí třídy jsem na popud učitelky chodila do školy pro nadané děti, pak na gymnázium, kde jsem patřila k těm lepším žákům, nicméně nebyla jsem už nejlepší, takže motivace byla. A taky to bylo o dost záživnější, ikdyž jsem se taky nudila. Samozřejmě o vyučování, přestávky byly mnohem lepší :grinning: Ale narozdíl od jiných dětí jsem neměla problém s chováním, protože jsem už měla základy sebekontroly. Ale dost jsem si zvykla, že mě neustále někdo obletoval a věnoval se mi, takže jsem sice dosahovala nadprůměrných výsledků, jako třeba státnice ani ne v prváku, ale z vš mě dvakrát vyhodili :sweat_smile: Protože tam nás bylo 200 a najednou se se mnou nikdo z ,,učitelů" nechtěl bavit, natož aby se mnou diskutoval! A na zš jsem začala mít problém v kolektivu mimo školu - s dětmi ve vesnici jsem prostě nedokázala vycházet, stávalo se, že mi třeba i nevědomky ublížily, protože já jsem prostě nečekala, že by někdo mohl realizovat takovou blbost :sweat_smile: V práci jsem byla sice nadprůměrně úspěšná, ale strašně, strašně jsem se nudila. A hrozně jsem zakrněla. To, co kolegům trvalo celý den, jsem já měla za hodinu hotové levou zadní a pro přídavek si ve státní správě prostě jít nemůžete, on to tam stejně nikdo neocení, plat máte pořád tabulkový...
Moje sestra má naopak poruchu učení, takže škola pro ni byla naprosté utrpení, několikrát málem propadla, ale ve vesnici má spoustu kamarádů a co pro život potřebovala, se i tak naučila, takže v zaměstnání byla úspěšná úplně stejně jako já.
Takže talent rozvíjet a podporovat, ale nezapomenout i na sociální dovednosti, protože žít bude mezi lidmi úplně obyčejnými :wink:
23. led 2010 ve 12:53  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
autor
asana - no právě, že velmi brzo, já sama ani nevim - snad ve 4, 5 :sweat_smile: - on je prostě odmalička zvídavej, jednou se zeptá co to je a už si to pamatuje; on i chodit začal brzo (už v 8.měsících), protože ho prostě nebavilo jezdit v kočáru, ale chtěl poznávat svět a v tom pokračuje :slight_smile:

wobludka - díky, no jo no ono se to tak namíchalo tu pečlivost a puntičkářkost má po Jirkovi a po mě zas tu pomalost (měla sem s tim problémy v dřívějšim zaměstnání - jednou sem nestihla termín a už sem jela :stuck_out_tongue_closed_eyes:) částečně má tu matiku po mě a taky po dědovi; já vyhrávala na základce všechny matemtický olympiády, jenže pak sme dostali učitelku, která mě zařízla a od tý doby sem matiku nenáviděla - vrátila jsem se k ní až na vejšce; ono právě hodně záleží na tom učiteli a já bych nerada, aby dopad jako já, tj.že sem nakonec vystudovala jinej obor než jsem původně chtěla a tim pádem sem ted´ tam kde sem a né tam kde bych bejt chtěla :unamused:
23. led 2010 v 16:34  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdinko, doporučuju ti najít si článek v Žena plus z dubna 2009, tam jsem našla moc zajímavý článek o tomhle tématu a i kontakt na další zdroje informací...
31. led 2010 ve 12:33  • Odpověz  • To se mi líbí
Brumdinko,

pisu z pohledu nadaneho ditete (aka pismenka jsem se naucila uz v roce a pul, cist ve trech, pocitani a psani taky nejak prislo...), tak zkusim nejak poradit. Jako mala jsem travila hodne casu sama nebo v kolektivu dospelych, proste me to bralo vic, nebyla jsem az do cca 11ti let nejak pohybove zdatna nebo tak - krome lezeni po stromech a podobnych ptakovin, no a po pravde, ani s vrstevniky jsem si moc nerozumela.

Podle me je jedno, zda je zvidave dite v normalni nebo specialni ZS. Zalezi to na ucitelich. Ti, kteri nejsou uplne pitomi, urcite vyciti, ze J. je sikovny, a zaukolujou ho, nebo se mu proste budou vic venovat. Napada me neco jako "povinna cetba", proste povidani si o knizce, ktere dite precetlo. Takhle male deti se daji i zapojit do vyucovani, treba muzou pomahat ostatnim v hodine se ctenim. A pritom mu nic neunikne, nauci se vychazet s ostatnimi, zapoji se do kolektivu. A krome toho pochyti i jne zrucnosti, treba naucit se nektere ukony mechanicky (rychleji), trochu se prizpusobit ostatnim v puntickarstvi, kompromisu, krasopisu, RESPEKTU, atd.

Zamerila bych se tedy na vyber ucitele a taky na mimoskolni aktivity. Cemu se treba venuju ja, je prave pro deti, ktere by chtely vedet vic. Ve stredu si sedneme s kolegy a koleckem deti, ktere neco hodne zajima, a povidame si, vytvarime ruzne projekty, chodime na vystavy, do prirody, atd. Ja treba delam hodne vytvarne projekty, do toho zapojuju i trochu dejin umeni, zkousime treba malovat jako cezanne, van gogh, atd. Mame tu i male vedce, literaty, francouzstinare, atd. Je to zatim jenom jako aktivita jednou tydne, ale i tak je videt, jak to ty decka bavi a rozviji. Ale (!) nejvetsi roli v tom maji rodice, aby se diteti venovali rodice, povidali si o tom, co dite zajima, atd.

Dale tu jsou klasicke krouzky, tak zkus i to. Pokud bydlite v Asi, co takhle zacit s Nemcinou? Krasne by se mu otevrely obzory, zabavilo by ho to, a treba by se naskytly i nejake moznosti treba dojizdet na krouzky do SRN. A krome jazyku tu je hudba, ktera mu zase otevre jina dvirka, jiny styl mysleni. Ja nejsem nejaky hudebni talent, ale na fletnu a klavir jsem chtela chodit tak moc, az jsem se to naucila sama, rodice mi krouzek nedovolili. I takove veci jako rytmika a pohyb ho zabavi a rozvinou, nemusi byt ve vsem eso, ale kombinace urcitych schopnosti se mu bude hodit. A bude ho to bavit. A nevim, co tam mate za nabidky prirodovedeckych ci jinych krouzku, proste se zeptej, i kdyz tam budou starsi deti, tak myslim, ze ho to chytne.
Proste osobnost ditete rozvijet zesiroka, a nektere specificke zajmy do hloubky.

Na vyber skoly bych se zamerila pozdeji, a zacala bych vyberovymi tridami. Tusim ze od 3. tridy existuji skoly s rozsirenou vyukou jazyku, matematiky, atd. Patrala bych i v okoli, i kdyz toto je zalezitost vetsich mest... nevim, nehledala jsem.
A to, ze jsi na skolu chodila ty, neznamena hned nutne, ze je to stale dobra skola v modernim slova smyslu. Kolikrat i vesnicka malotridka da diteti velice mnoho, pokud tam je sikovny a nadseny ucitel.
V 5. tride se delaji prijimacky na 8milete gymply, a to je to, na co bych sazela, teprve od nejakych 11ti let je to dite akademicky tvarne. Predtim to je vicemene hrani, uceni se poslusnosti, zakladni poznani, ktery J. uz z velke casti stejne nasal. 8milete gymply jsou mista, kde se prave talentovani zaci ze vsech moznych zakladek, domacich vyucovani, alternativ, atd. setkaji a tim si sami nastavi poradne vysokou latku. A v 11ti uz dite muze dojizdet (vlastni zkusenost, prazska, a prezila jsem bez uhony). Ale to ted resit nemusis.
31. led 2010 v 16:36  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Ahoj holky, to samé jsme řešili s naším synkem taky. V necelých 2 letech uměl celou abecedu, od 2,5 let počítal, do kolika jsi jen chtěla, po třetím roce začal sčítat a odčítat, psal tiskacími písmeny, ve 4 letech plynule četl. Naučil se hlavní města a vlajky všech zemí světa. Má jiné zájmy, než jeho vrstevníci. Byli jsme s ním 2x u dětské psycholožky, je nadměrně inteligentní. Neustále leží v knížkách, mapách, luští sudoku apod. je hudebně nadaný. Tak jsme uvažovali o škole pro nadané děti, případně o nástupu rovnou do druhé třídy. Školu jsme nakonec zavrhli, protože O. si díky svým zájmům hledá hůř kamarády - ti samozřejmě raději lítají po venku atd., on na to moc není. Nakonec nastoupil normálně do první třídy. Učitelka mu dávala třeba těžší úkoly, když se děti učily číst písmenka, on jim mohl číst pohádky, nebo mu dávala těžší příklady. Ač je velice chytrý, je zase nešikovný na "ručičky", takže pracovní činnost, tělocvik mu moc nejdou. Uvidíme, jak to s ním bude dál. Všichni kolem (hlavně příbuzní, že :wink: ) jsou z jeho inteligence nadšení, já zase tolik ne :grinning: , raději bych byla, kdyby byl "normální", běhal venku s klukama, vyváděl lumpárny. No a co si budeme povídat, cítím se někdy blbě, když syn toho umí víc než já :angry: :sweat_smile: .
31. led 2010 v 18:19  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
cimli - a jak to v té škole zvládá, já mám právě strach, že on bude zlobit - je hodně živej :grinning: + sudoku klasika, všechny vlajky světa taky zná a ted´se s tat´kou bavil o planetách; přesně všichni z něj na větvi - nejvíc takhle lidi třeba v krámě co ho neznaj, prodavačky se diví, že jim to přepočítá jestli náhodou nešiděj :grinning: a já sem kolikrát z těch jeho mouder unavená, zvlášt´když mi povídá kolik měsíců má třeba Saturn a jak se jmenujou :rolling_eyes: :grinning:

maii - tu němčinu bych ráda, ale jak si ho nemá kdo jí učit :sweat_smile: - na kroužky do Německa no to nevim, sama německy zrovna moc neumim :unamused: ve školce maji angličtinu, ta škola kde sme byli na zápise má rozšířenou výuku informatiky; dávat ho na gympl se mi moc nechce - sama sem na něj chodila a jak se nedostaneš na vysokou tak je to o ničem a i tak (můj případ)

no sem na něj zvědavá, uvidíme :wink:
2. únor 2010 ve 23:31  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdinko, náš O. je naopak kliďas. Řekla bych, že se ve škole nenudí, naopak je rád, když mu to jde a je "důležitej", když třeba první vypočítá příklady a tak. Zatím rozhodně nelitujeme, že je v normální škole. :wink:
3. únor 2010 ve 13:54  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
cimlik - tak to jo, to bude Jiřík taky důležitej, on je určitě nevypočítá první,jelikož to musí mít pinktlich, ale zas je bude mít 100 % správně - už na tom zápise to měl ze všech dětí co tam byly nejlepší :slight_smile: :sweat_smile: no sem na njě zvědavá :wink:
4. únor 2010 v 08:43  • Odpověz  • To se mi líbí
Povinnost každé školy je věnovat pozornost jak postiženým, tak nadaným žákům. Pokud jsou děti hodně nadané, vytváří pro ně na základě vyšetření v PPP učitel individuální vzdělávací plán, který konzultuje s pedagogicko - psychologickou poradnou a je předkládán na schválení rodičům. Někdy může jeden poředmět navštěvovat ve vyšším ročníku, anebo je s ním pracováno individuálně přímo v hodině.
Já bych z toho strach neměla a pokud budou problémy, není nad to upozornit paní učitelku a promluvit si s ní.
7. únor 2010 v 19:42  •  3 děti  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
danfal - díky, si mě uklidnila :wink:

v poradně sme byli v listopadu, ted´na zápise znovu, kde nám říkali, že pro něj bud´ tu školu pro nadané děti nebo se domluvit s učitelkou popř.pokud by toto selhalo, že bych jej mohla učit i sama doma (což ale já bych zas ráda aby byl v kolektivu); no vzhledem k tomu, že ta škola je pro něj moc daleko a max.bysme se tak do budoucna museli přestěhovat; tak to bude na učitelce :sweat_smile:
8. únor 2010 v 08:57  • Odpověz  • To se mi líbí
brumdinka Ahoj, take jsem byla nadprumernym ditetem (vsimnete si, ze vsechny holky, ktere to pisou, jsou ted uplne normalni, jako kazdy jiny, i kdyz mozna maji o neco vyssi IQ). Palilo mi to v matematice, logice a asi technice - v 6 letech jsem dokazala prijit na to, jak funguje splachovani na zachode a opravit ho sama, v 7 letech jsem se naucila od tety-lekarky delat injekce a pichala jsem je nemocne babicce, v 8 jsem se bavila opravovanim budiku. Nasi to vubec neresili - protoze muj otec byl jako dite stejny - a dali me do obyc skoly. Se spoluzaky jsem si nerozumela, protoze meli jine zajmy nez ja, ale nic to neznamenalo, muj zivot zacinal doma. Pratele jsem si nasla az jsem sla na vicelete gymnazium - ta uroven uz byla jina, deti take.
V obycejne skole jsme se naucila delat, co me bavilo, a tim byly prakticke cinnosti a matika, co mne nebavilo, to jsem brala jako nutne zlo a de facto nedelala. Vysledkem bylo to, ze jsem cetla nejhur z cele tridy, v telocviku jsem byla az do konce stredni vsem pro smich, i kdyz v matice jsem stale vynikala a nekolik let se v hodinach docela nudila.
ALE jak sel cas vynikala jsem cim dal min a to, co mne puvodne neslo se postupne zlepsovalo.
Osobne bych nedoporucovala davat Jirika do skoly pro nadane - to, ze ted umi hodne, neznamena, ze bude vzdy o hlavu vyssi nez jeho spoluzaci, je to docasny stav. Existuje spousta zajmovych krouzku, ve kterych se bude venovat naplno tomu, co mu jde a co ho bavi. Myslim, ze starsi trida bude tim nejlepsim (navic to, co uvadis, ze umi uz ted jsou veci, ktere se uci ve skole), a kolektivu se bat nemusis, deti jsou velice tvarne, urcite se mu zalibi mezi starsimi detmi, ktere budou na stejne urovni jako on :wink: Kdyby i po 5 letech byl porad bystrejsi, nez jeho starsi spoluzaci, pak bych uvazovala o skole pro nadane nebo radeji o treba matematicke skole.
A co bych poradila z vlastni zkusenosti: Nedelejte velke halo kolem jeho schopnosti, netahejte ho zbytecne po ruznych psycholozich apod. Nesmi si o sobe myslet, ze je jiny, nez ostatni, tak male dite totiz nevi co to znamena a nebude vedet jak si to vylozit a co si s tim pocit, je to hodne velka zatez pro detskou psychiku, protoze pro nej to neni dar, ale trest :unamused:
8. únor 2010 ve 23:12  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
senja - díky, no on není o hlavu vyšší, spíš tak akorát :grinning: ale k věci problém je v tom jak si psala, to co on dávno umí se teprve děti učí, v první a druhé třídě !! v tom vidim ten problém, bude se učit něco co dávno umí, tim pádem se bude nudit a zlobit a nechápavé učitelky mu psát poznámky :unamused: a bude automaticky ten nejhorší :pensive:

jinak po psychologách ho netaháme, to spíš škola po nás chtěla, bejt na mě tak tam ani nejdu :grinning: :grinning: a naopak mu říkám neustále, že je stejnej jako ostatní to je ale jedno, ono je to stejně vidět při každym kontaktu s nim, že je jinej :grinning:

no uvidíme, nějak to dopadne, jen bych si nerada někdy vyčítala, že sem mu tim a tim rozhodnutim zavřela dveře k něčemu co by ho mohlo bavit a k tomu, aby se mohl mít líp než my :pensive:, protože upřímně málokdo má zaměstnání které ho opravdu nbaví, většina lidí zvlášt´v době krize je ráda, že nějakou práci vůbec má i když tam třeba chodí z nechutí :confounded:
9. únor 2010 ve 14:40  • Odpověz  • To se mi líbí
@brumdinka uz je to strasne stary prispevok , ale velmi by ma zaujimali tvoje skusenosti a dojmy :slight_smile: .
28. bře 2012 ve 13:35  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
Ahojte, všechny zdravím ........nějak jsem se dostala ke své staré diskuzi .......

tak aktualizace: Jiřík chodí do 5.třídy ......od 1.třídy má individuální vzdělávací plán, vyhrává matematický olympiády, nosí nám samé jedničky a ve kole v pohodě ....díky úžasné paní učitelce jsme to všechno zvládli .....vesmír jej stále drží (byl letos i n astronomickém táboře) a chce být astrofyzikem .....a my jen doufáme, že se mu to povede :sunglasses:
23. zář 2014 v 10:23  • Odpověz  • To se mi líbí (2)
Tvůj příspěvek