Třetí třída, jiná učitelka a horší známky

poupe
22. zář 2015

Ahoj, dceři změnili učiteku a zhoršily se jí známky, K. říká že nestíhá a učitelka vše diktuje rychle, nekontroluje si po sobě práci, takže má za 2 chyby za 3 a na to fakt nebyla zvyklá, jak jí pomoc, doteď jí učili na vše mít dost času, máte s tím zkušenost, jak to zvládly vaše děti?

lv
22. zář 2015

3.třída samo o sobě je o dost náročnější, učí se daleko víc, než v prvních dvou letech, zašla bych za učitelkou se poradit, jak dcerce pomoci, co se dá udělat atd.

ladyhacek
22. zář 2015

také bych asi zašla za učitelkou,
já tedy s dítětem zkušenost nemám jen se sebou > z matiky vždy 1 > na střední teda 2 občas 3, ale pak jsme dostali novou učitelku a já hned tři pětky za sebou > byla jsem dost v depresi > hlavně malou podpořte 🙂. Někdy za to skutečně dítě nemůže.

merope
22. zář 2015

Skočit za učitelkou s tím, že se dceři výrazně zhoršily známky a že byste chtěla poradit. Má to výhodu i tu, že zjistíte, zda je učitelka fajn, jen prostě náročnější - nebo pitomec, s nímž se nedá bavit. Bohužel existují obě varianty učitelů. Rozhodně ale vše v klidu a v pohodě s tím, že chcete pomoci dceři, jak se lépe učit a jak to lépe zvládat - vynechat věci jako "musíte", "měla byste" a podobně. Protože podobně jako jsou fajn učitelé a "na zabití", tak jsou stejní i rodiče - někteří jsou fajn a někteří způsobují, že učitelé jsou pak naštvaní na práci i děti, protože se snaží a rodiče jim jdou vysvětlit, že jejich ubohé dítě (sedící denně několik hodin na internetu) přetěžují.

Co mám zkušenost s tímto postupem, tak v drtivé většině případů funguje skvěle - rodiče jsou v kategorii "mají zájem o školu" ale nikoli v kategorii "prudiči" a společně s dítětem se domluví, co a jak se dá dělat, aby se vše zlepšilo. Pokud to dceru zajímá (záleží, jak je vyspělá - mám zkušenost spíše se staršími dětmi), tak je to vhodné domlouvat ve spolupráci s ní, ať nemá pocit, že se s učitelkou na ni domlouváte (ale tady fakt nevím - je rozdíl propad známek v prváku na střední škole a na prvním stupni ZŠ).

A ještě jedno klíčové - může se stát, že zjistíte, že malá na to prostě fakt nemá a že to prostě nepůjde. Pak rozhodně najděte něco, v čem je naopak fakt dobrá a to rozvíjejte. Já škrábala jak kocour, v tělocviku brambora, dějepisné údaje narvat do hlavy - problém, ale excelovala jsem v matice a fyzice a rodiče to ještě podpořili.

poupe
autor
22. zář 2015

@lv @ladyhacek vsechny deti maji od 3 nahoru, dve nejlepsi deti maji dvojky, snad sama ucitelka pozna ze tudy cesta nevede, ona doted ucila patou tridu.

berynka
22. zář 2015

dnes jsme měli třídní schůzky a dost jasně tam zaznělo, že třetí třída je opravdu o dost náročnější než předešlé. A učitelka sama upozorňovala, že bude přísnější v hodnocení. Konzultace nemáte? U nás učitelka doporučuje chodit i s dítětem, ukáže, co probírají a co a jak procvičovat 😉.
@poupe

mandala
22. zář 2015

Obě moje dcerky měly ve třetí třídě po změně učitelky ze začátku taky problém, a nejen ony, ale většina dětí, ale ono v té třetí třídě už opravdu kladou větší nároky, jak známkování - co chyba, to stupen dolů, tak samostatnost a rychlost práce, nemluvě o tom, že je o dost těžší učivo. Zvykly si obě, prostě se musí přizpůsobit novému učiteli, který má zas jiné zvyky a metody, a taky se smířit s tím, že už třeba nebude pokaždé jednička, jak tomu bylo dosud. Pomoct jí můžeš asi jedině tím, že se s ní budeš připravovat a klást důraz na zrychlení tempa. Pokud máš opravdu pochybnosti, zajdi za učitelkou a promluv si s ní, třeba uzná chybu, jen si to neuvědomuje. 😉
@poupe

poupe
autor
23. zář 2015

@mandala uvidíme, spíš jde o ten rychlý styl, zatím opakují, takže to co opakují uměla, ale nestíhá, např.násobilka, říká jí moc rychle a oni nestíhaj přemýšlet 😅 jsem zvědavá na třdní shůzky až jí poznáme.

mandala
23. zář 2015

@poupe Jj, to je mi jasný, ale na druhou stranu, kdyby uměla tu násobilku tak perfektně, tak nemusí přemýšlet. 😉

merope
2. říj 2015

U násobilky se nesmí přemýšlet, jinak nedá dělení.

lu777
2. říj 2015

@poupe může to být tím, že učila starší děti, teď si v hlavě porovnává konec 5. třídy a začátek třetí třídy a to je sakra rozdíl... ne každá učitelka si tohle uvědomuje...
řešili jsme něco podobného min rok kdy učitelka v 1. třídě učila děti jen 2. stupně a byla nervozní a hodně kritická protože prostě prvňáčci jsou prvních pár měsíců mimo... je to pro ně hrozně velký rozdíl oproti školce, už jen ty prostory, větší samostatnost, lavice atd...
musela jsem se s ní párkrát sejít a ohradit se, že jednak dítě potřebuje čas na adaptaci... a když se to nelepšilo a pořád mi volala a psala, tak jsem tam šla znova a nakonec jsem jí řekla že nevím co víc dělat a že počkáme do Vánoc (jak mi i radili v PPP), protože je to prostě čas adaptace i pro ni... urazila se, ale zpětně to pak uznala, že to tak bylo....

určitě bych se s uč. sešla... a dítě podpořila... ono některé děti prostě jsou pomalejší, neznamená to, že jsou hloupé, náš Matýsek je chytrej, ale pomalej.... dlouho koumá a pak přijde s lecčíms s čím by nepřišlo starší dítě, je prostě přemýšlivý typ..... ne každé dítě je mega rychlé a připravené ihned dodat jedinou správnou odpověď 😝 😉

poupe
autor
3. říj 2015

@merope ale dá 😉

poupe
autor
3. říj 2015

@lu777 nechci chodit za učitelkou a řešit že moje dítě je takové a makové 😉 každý dítě v té třídě má stejné podmínky a musí se přizpůsobit, myslím že musí trénovat K. a my jí musíme pomoc.

verusky
3. říj 2015

@poupe jeste vydrz a za ucitelkou nechod. treti trida je opravdu celkem velky skok. chci jen napsat, ze s dcerou jsme se v puli druhe tridy odstehovaly 150km a nova ucitelka byl take opak te predchozi. prisna, razna. oplakala jsem to, nechtela jsem, aby dcera nosila trojky. ale zabraly jsme a behem dvou, tri mesicu se to zlepsilo, na jine tempo dcera privykla a na vysvedceni nakonec vybojovala jednicky. a vlastne s jednickama zvladla i tu treti tridu (ted je ve ctvrte). vydrz a cvicte. kdyby ani na konci listopadu se nic nezlepsilo, teprve bych sla za ucitelkou (v puli listopadu jsou schuzky, tak tam s ni muzes taky mluvit).
drzim palce. je to narocne... dej ji dobrou domaci pripravu, zamerte se na to a bude dobre 🙂 drzim palce 🙂

lu777
4. říj 2015

@poupe aha, tak to já zase považuju za důležité tu komunikaci s učitelem... protože Ty znáš svoje dítě mnohem líp samozřejmě než učitelka 😉

mně se to teda dost osvědčilo, protože jsme si leccos vyjasnily a učitelka si uvědomila, že synovi něco ve škole nejde (u něj hlavně chování), ale doma se projevuje často až opačně.... uvědomila si víc i ty dobré stránky a on mi sám pak říkal, že se s ní lip dorozumí... a tím se ve škole začal i víc snažit, protože mi řekl, že má pocit, že ho má učitelka teď konečně trochu ráda a víc s ním mluví....
ono občas učitelé jsou tak zaseklí na tom, aby byl takový a takový výkon a výstup, že zapomenou, že každé to dítě má jinou výchozí startovací linii a je za tím prostě malej člověk, kterému ta adaptace na nové požadavky chvíli trvá...
upřímně komu ne? mají to tak i dospělí...

poupe
autor
4. říj 2015

@lu777 promiň, ale ty máš extrémní dítě 😕 nechi aby měla pocit, že maminka vše vyřeší a brala to jako samozřejmost, ona se musí snažit a my jí s tím musíme pomoci. 😉

lu777
6. říj 2015

@poupe extémní dítě? 😅 co to je? 🙂

možná tím myslíš, že každý jsme jiný 😉 někomu je ubráno tady, jinému zas tam... můžeme se snažit přiblížit se jakémusi průměru, ale každý jsme jiný a projevuje se to i v práci, i ve vztazích, i ve vedení domácnosti, v řízení auta atd. atd.

to je normální a já považuju komunikaci s pedagogem za zásadní... 🙂

však ve škole tráví plno času a i pro tu učitelku je potřeba, aby věděla jak to chodí doma, jak se tam projevuje atd 😉 .. a mě zajímá jak to chodí ve škole a jak se tam projevuje, nechci pak najednou zjistit, že je učitelka nespokojená nebo dítě zmatené a frustrované...

samozřejmě, že čím je dítě starší, tím si toho víc a víc vyřizuje samo, ale to není otázka prvního stupně moc, ty děti na to nejsou zralé, aby chápaly některé důsledky nebo důvody dospělých....

zuzineckah
6. říj 2015

@poupe dcera měla to samé. Do 3. třídy měla fantastickou učitelku, pak změnila školu, protože jsme se stěhovali, a to byl teda nářez. Šok jako prase 😀 Pohodovou, usmátou, trpělivou učitelku vystřídala stará, uřvaná, přísná stíhačka, která děckám nedovolila přes hodinu ani mrkat očima. Dcera chodila ubrečená, z jedniček přešla pozvolna na čtyřky, začala mít žaludeční potíže, prostě škola se změnila na noční můru, tak jsem to byla řešit.
S učitelkou jsem si pohovořila, vysvětlila jsem jí, že mi nevadí přísnost, ba naopak, myslím, že dětem neškodí, ale že dcera byla 3 roky vedena úplně jinak a než se přizpůsobí, tak jsem jí žádala o shovívavost a ohleduplnost. Popravdě, moc jsem nevěřila, že to s ní půjde hladce, je to typ, z kterého mají i dospělí stáhnuté půlky 😀 Ale musím říct, že učitelka vyšla vstříc, dcera musela víc máknout, ona zase ubrala ze svého ječáku a víc vysvětlovala s klidem.....na ní to bylo zpočátku moc hrrrr. Takže časem se to utřáslo...

zuzineckah
6. říj 2015

@poupe nemusíš za ní chodit sólo. Vyřeš to na třídních schůzkách nebo konzultacích. Možná zjistíš, že nejste jen vy, kdo má s tímhle problém. Pak se to řeší snáz... Někdy to opravdu jinak nejde, než se ozvat a zkusit nějak domluvit. Učitelka není žádná modla, aby se jí člověk bál oslovit. Spíš si myslím, že dobrá učitelka, které záleží na výsledcích dětí je ráda za podnětné připomínky. Je to zrcadlo také její práce 😉

poupe
autor
6. říj 2015

@lu777 psala jsem extremni 😉 z toho co jsi kdy o nem psala, z toho usuzuji. Ja si zase myslim ze stale debatovat s ucitelkou je otravne, debatuji na tridni schuzce a kdyby bylhoooodne velky problem, tak bych ho s ni resila, skolni deti musi byt samostatne a snazit se a ne mit rodice stale za zadkem, to je muj nazor.

kacab
6. říj 2015

SOS maminky, nemáte některá prosím dítko, co se učí z této učebnice pro 3. třídu?

kacab
6. říj 2015

@poupe jsme na tom stejně a krom toho má problém se soustředit a jestli se nestane zázrak, jde opět zítra do školy bez úkolu, protože opět nechala učebnici v lavici ☹ včera to bylo to samé ..třetí třída je pro nás jen o stresech, co zase bude ☹ čekám, kdy nás pozvou na kobereček...

poupe
autor
6. říj 2015

@kacab tak dcera se chce zlepsit, takze se doma vic ucime, doted nevedela co to je 😕,,ale moc to neresi, ma flegmatickou povahu, na jednu stranu dobre, ja cekam na tridni schuzky, uz jste to resili s ucitelkou?

kacab
6. říj 2015

ne, čekáme, kdy si nás pozve... naše slečna má problém mít věci v pořádku, bojujeme s úkoly a pomůckami a celkově s rychlostí v psaní, počtech.. teď je to daleko přísnější 4 a 5 v žákajdě jsme nikdy neměly, na vysvědčení měla samé 1 a teď katastrofa... diktáty, počítaní z paměti.. o prázdninách jsme trénovaly, ale je to nějaké prudké, ten přechod do 3. ...

poupe
autor
6. říj 2015

@kacab jo je to mazec, ale nechapu proc 😕

lu777
6. říj 2015

@poupe jj, já jsem pochopila, že extrémní, jen mi tam vypadlo písmenko 😉
vidíme to každá rozdílně prostě 😉

poupe
autor
7. říj 2015

@lu777 ale M. nechodí na klasickou základní školu ne? Z toho co píšeš mam pocit že má ve škole problémy, já myslela že jen na ZŠ jsou stále stejný učitelky a přístup stejný jako za mě, ale lepší pomůcky, ale žádná moc změna.

lu777
14. říj 2015

@poupe nechodí na klasickou školu... potíž u něj je, že on je prostě hodně svůj, takže ač plno věcí nemyslí špatně, tak to z hlediska učitele nevypadá dobře (např. velmi rychle čte, takže je přistižený že si čte pod lavicí noviny co někde našel a když dostane vynadáno tak řekne, že knížka pro děti pro něj není zajímavá, že chce číst o tom co se děje ve světě..... z hlediska učitele někdy na zabití, v PPP mi paní řekla, že je aktivní a že to je dobře, jen se musí naučit s tím pracovat)

jinak když jsem učila několik let, tak Ti můžu říct, že ve třídě se 20 dětmi byly naprosto bezproblémové tak 2 děti a někdy ani to ne 🙂
každé dítě má něco - některé je pomalé, jiné zase zbrklé, někomu jde dobře psaní, ale nejde mu ústní projev... někdo dělá dobře jen pod velkým tlakem a nemá žádnou vnitřní motivaci... někdo kašle na všechno (ale většinou je moje zkušenost že pak když dorazili rodiče, tak bylo vidět že to je mizerným rodinným zázemím).... a jsou děti, které se učí super a pak najednou výpadek a kolikrát za tím byly potíže v rodině nebo u větších dětí zamilování apod.... prostě podle mě je pro učitele důležité co dítě znát co nejlíp, aby chápal jak to dítě co nejlíp motivovat 🙂

ono jsou děti, které ve škole excelují, z hlediska učitele super, všechny požadavky plní rychle a bezchybně a v životě nic moc, nedaří se jim....
potkávám svoje bývalé žáky a neustále se tomuhle divím

tím neříkám nechat potíže ve škole plavat, to určitě ne..... spíš, že mi přijde, že to člověk musí brát s nadhledem....

g_m
14. říj 2015

@poupe Z pohledu učitelky - můžeš za ní klidně zajít a poptat se, co s dcerou opakovat, co třeba se paní učitelce nezdá a v čem je slabší. Učitelé toho hodně vnímají a někdy je dobré si s nimi o tom promluvit. Vaši učitelku neznám, takže těžko pro mě soudit na dálku, ale prostě bych se zašla poptat. Ale s rozumem, rozhodně bych jí nediktovala, jak co má dělat ;) Třetí třída bývá složitější a je třeba se začít s dítětem i doma více učit, takže těžko říct, kde je přesná chyba...

poupe
autor
14. říj 2015

@g_m my se s ní učíme, má 1-2, ale diktáty jí nejdou, stále za 3, žádné zlepšení.

crofinka
14. říj 2015

My s tím také bohužel bojujeme. Malá je také ve třetí třídě a začala nosit horší známky a to se s ní každý den učíme, prý nerozumí zadání co po ní chce učitelka.Jde na ty děti mají moc rychle, druhé třídy jsou třeba až o tři stránky pozadu... Mám malou narozenou v 6.měsíci, je zdravá,normální,ale.potřebuje, aby na ní šla pomalu a vše vysvětlovala několikrát zřetelně. Prý je to přelom a chce to čas.Já už učitelce napsala i vzkaz,takže se Ti vůbec nedivím,znáš přeci své dítě nejlíp.