Otec Angličan, matka Češka. Jak je to s mateřskou?

terezien9
30. led 2018

Ahoj holky,

mám na vás dotaz. Chtěla bych se zeptat zda někdo z vás má dítě s Angličanem a jak je to pak s mateřskou dovolenou? Včera jsem byla na úřadě a řekli mi, že v česku na nic nemáme nárok, jelikžo je z Anglie a pracuje tam, ale musíme se na to zeptat v Anglii. V Anglii se za každou radu platí, ale hlavně nemáme vůbec ponětí kam s tím jít, jelikož je tam vše uplně jiné.

Nevíte náhodou kolik z jeho platu bych mohla pobírat a jestli vůbec, když jsem češka, budu rodit v česku a ani jsem v anglii nikdy nepracovala? Po porodu se tam chci odstěhovat za ním, ale trvalé bydliště budu mít i s malým pořád v Česku. Na úřadě mi nejsou schopni odpovědět a já nevím co s tím.

Navíc jsem studentka, letos končím vysokou školu, ale nemám odpracovaý rok v Česku, takže nemůžu pobírat mateřskou na sebe. Řekli mi, že na něj můžu, ale s tím, že to budu pobírat v Anglii.

Děkuji

vendelinka08
30. led 2018

Pokud budes rodit v cesku..tak mas narok na rodicak. Pokud mas a budes mit trvaly pobyt tady. Takze ti penize budou chodit na ucet. To jsou kecy ze tady nic nevi..asi jsi kapla na spatnou pani urednici. Svagrova ma itala..rodila tady...brala rodicak a vse ok. To se divim ze nejsou schopni..kdyz urcite nejsi prvni mama s cizincem.

niski
30. led 2018

pokud dokončíš vš před porodem, počítá se ti to do odpracované doby, ale musíš být u někoho alespoň chvíli zaměstnaná (stačí i pár dní) kvůli tomu, aby ti to měli z čeho vypočítat, jinak ten rodič.příspěvek

terezien9
autor
30. led 2018

Ano, rodičák vím, že dostanu.. ale potřebuju vědět jak je to s mateřskou. Jsem student a nepracuju, takže já na mateřskou nemám právo, ale můžu ji dostávat na něho ale s tím, že mi ji musí dávat Anglie a ne Česko, protože neprauje v Česku, ale v té Anglii.. Proto se ptám, jestli s tím má někdo zkušenosti a neví jak s tím..

niski
30. led 2018