Kdy začít s posazováním na nočník a jak vybrat správný?

jana28jana
25. srp 2013

Naši Emilce je sedem měsícu a už ji občas na nočník dám, aby si zvykla. Máme uplne ovyčejný, no zdá se mi,že není moc pohodlný pro takhle malý mimi, Poradíte někdo na co mám koukat při výběru nočníku? Dekuji Jana

dzejnab
25. srp 2013

Nejsem žádný odborník, napíši jen svůj soukromý názor (ať mě tady za to někdo neutluče). Myslím si, že dítě by se na nočník mělo začít posazovat ve chvíli, kdy dítě už sedí stabilně. Vám je 7 měsíců, to už určo sedíte, takže bych neváhala - když to budete dítě učit později, může vám z nočníku třeba utéct (teď asi ještě nechodí).
Co se týče toho jaký nočník, pokud máte obyč, neřešila bych to, ale záleží jestli vyhovuje. Nočníky jsou různě velké, různě velké jsou také dětské zadečky - takže nočník rozhodně takový, aby dítě nepropadlo. Pak máme rozdíly v nočníkách kluk x holka, to je jasné. Co se týče "hracích" nočníků, jsem proti, náš Luky seděl na takovém nočníku, začal čůrat a nočník začal hrát, dítě se tak leklo, že přestalo konat potřebu a na nočník pak nechtěl chodit.
Moje děťátku je "půl roku", sama sedí úplně nádherně, zároveň jsme se trochu pokoušeli o bezplenkovku (selhalo z mé strany :( ) a nyní již běžně používáme nočník (momentálně týden a bez nehody) - tade zatím pouze na kakání.
Jinak nočník asi nic pohodlného nebude - mě také záchodové prkénko není pohodlné. Dítě by tam nemělo vysedávat, jen posadit, vykonat potřebu, pochválit a rovnou zvedat pryč.

ckei
25. srp 2013

@jana28jana malému bude 11měsíců a už ho na nočník posazuji. Někdy se do něj vyčůrá, někdy ne, ale o to mi ani tak nejde, jako o to, že se s nočníkem seznamuje. První dvě posazení sammozřejmě nic moc a taky jsem si říkala, že asi není pohodlný, ale třetí posazení už v pohodě a vydrží na něm sedět cca 5minut a v pohodě. Já si myslím, že zkusit posazovat na nočník od doby, kdy dítě samo sedí, je ideální. Toť můj názor 😉

ivular
25. srp 2013