Levák nebo pravák, kdy se u dítěte pozná, co bude?

veronikanel
22. lis 2013

Ahoj maminky,mám otázku.
Kdy se u dítěte pozná,jestli bude levák nebo pravák?Moje dcerka (22měs.) ručičky střídá.Při baště drží vidličku v levé a papá pravou rukou 😀 Při kreslení ale používá spíš levou tlapku.Je možné,že tedy bude levák a to definitivně?
V tomhle jsem amatér,žádného leváka v rodině nemáme,tak se nemám kde poptat 🙂
Děkuji za vaše odpovědi 🙂

leni78
22. lis 2013

Tak uvidíš, jak se to vyvine. Muže dokonce používat na něco pravou a na něco levou.

rozzaarka
22. lis 2013

Vetsina levaku neni vyhranenych - to znamena, ze nejake cinnosti delaji i pravou. Ja pravou nedelam nic krome psani sms.🙂 jinak vse komplet levou. Jsou i "obojetni" lide, kteri umi malovat obema rukama. Nech ji a pozoruj, casem se to ukaze samo. Hlavne bych nic nasilim necpala do prave, protoze je to "normalnejsi". Pokud by byla obojetna jeste treba kolem 4 let, pak bych asi zacla resit treba v ped-psy poradne, co s tim. Ale urcite se neznepokojuj, dneska uz levactvi neni zadny problem a zatim se to muze vyvinout tak i tak 🙂

amabilis
22. lis 2013

V určité době nejsou ještě příliš vyhranění a ruce střídají. Prý by se to ale mohlo poznat už kolem třetího roku. Já tuhle vyčetla, že se to poznává kupříkladu tak, že se dítě nechá stavět komín z kostek a sleduje se. Pokud je pravák, tak komín přidržuje levou a pravou staví, pokud ruce střídá, tak se to pozná podle toho, kterou rukou dává tu poslední kostku nahoře, kdy už komín není tak stabilní, tak se musí víc soustředit. Já takhle nedávno testovala syna, ale tomu jsou čtyři roky.

ivuska027
22. lis 2013

ruka sa ustali okolo 4teho roku veku, teraz je normalne, ze prehadzuje 😉

beruska24.9.
22. lis 2013

Na neurologii mi kdysi dr. řekla, že nejdříve po druhém roce, ale nevím, zda je nějaká věkově daná hranice.
Jako malá jsem ruce střídala, zůstala jsem převážně u levé, ale nejsem vyhraněný levák.