Praní a údržba látkovách plenek. Poraďte

zzan
13. srp 2009

Ahojky ,
prosim o vase zkusenosti s pranim a udrzbou latkovek.Jak obyc cc ,tak i kapsovek.. Zatim jsou vsechny nachystane v komincich v komode a ted jeste studuju co dokoupit na pozdejsi prani .. Jeslti sul na skvrny ,nebo radeji zlucove mydlo a jake?Jaky praci prostredek?Na pokakane plinky mam nachystany kos s vikem ,ale nevim presne jaky je nejlepsi mokry zpusob skladovani ... proste vsechny tyto veci kolem prani ,abych se na to vonave nadeleni co nejlepe pripravila 😉
Budu moc rada za vase zkusenosti a rady ,dekujuuuuu 🙂

raady
13. srp 2009

Ahoj,
plenky skladuji od narození malé v popelnici na sucho. Když byla Baru malá, nedávala jsem žádné separačky, protože mi ty celulózové nelíbily, zdály se mi moc umělé.
Plenku jsem spláchla do umyvadla, přejela tuhým žlučovým mýdlem (z DM) a hodila do popelnice.
Teď když je větší, dávám flesové separačky. Kakání většinou chytneme do nočníku.
Od začátku peru plenky ve Froschi, někdy přidávám sůl na skvrny (z DM).
Peru na 60, dávám 1 máchání navíc. Zkoušela jsem přidávat ocet do praní, protože máme hoooodně tvrdou vodu, ale na hrubosti plenek do téměř neubralo. Takže teď už nepřidávám nic.
Čč jsem žehlila dlouho, 8 měsíců. Ale používala jsem je málo. Teď je používám na doma pořád a nežehlím vůbec 😅
Jo, ale Baru byla jako novoušek hodně málo kakací 😉

jmisa
13. srp 2009

Pokaděnou plenku (to je u nás 99% plenek) spláchnu a potřu žlučákem z DM, pak hodím do popelnice s víkem k ostatním.
Peru v persilu sensitive, mám tu teď na zkoušku i batole, uvidím, jak to bude prát. Dávala jsem sůl na skvrny, ale zjistila jsem, že mi stačí používat žlučák.
Do posledního máchání dávám ocet.

Žehlila jsem čč do konce šestinedělí, teď už nežehlím.

terezita
13. srp 2009