Výměna oblečení v Taku bez účtenky. Jde to?

petramana
1. led 2020

Dobry den, nevite nektera jestli v takku vymenuji bez uctenky? Dostali jsme od znamych pro maleho par kousku obleceni z takka s visackami (bez cen) ze je to dopo dopo znacka z takka. Bohuzel tyto oblecky ma maly male a chtela bych je vymenit za vetsi...Nemate zkusenost, ze by to tam slo i bez uctenky? Diky

jjasmina
1. led 2020

@petramana Pokud se platilo kartou doložit výpis aby si učtenku vyhledaly

petramana
autor
1. led 2020

@jjasmina dostali jsme to jako darek, tak bohuzel

jjasmina
1. led 2020

@petramana no to bohužel, koupi musíte doložit nebo znát minimálně den a hodinu koupě, aby si vyhledaly učtenku puvodní

zdravuska1989
1. led 2020

Zdravím, určitě můžete, kor pokud máte vysacku tak aspon pro holky ulehčení, že mají čárový mód, jinak i bez ní by to šlo, každý zaměstnanec takka ví že dopo dopo prodává jen takko, a vy musíte pouze prokázat že to bylo koupeno v této firmě coz už tím dopo dopo prokazete, vrácení peněz nelze ale výměna za jiné zboží bez problémů 😊dělala jsem tam ještě před pár měsíci vedoucí 😉

jjasmina
1. led 2020

@petramana nebo poprosit toho kdo vam to daroval, aby vám tyto informace nebo učtenku poskytl, popř aby tam šel s vámi

zdravuska1989
1. led 2020

@jjasmina nemusí,ani účet, ani výpis, ani etiketu, stačí pokud prokáže že to koupila v té firmě, stačí i svědek který řekne ano já u toho byl... Jednak to není jen o takku ale celkově to nás zákon umožňuje, nedávno jsem takto reklamovala bojler, bez ničeho jen se svědkem a samozrejme zkoušeli že ne ale jelikož vím jak to je tak jsem se nenechala.... Peníze vrátili jelikož to byla reklamace, jedině co je u takového případů nevýhoda že třeba jste koupila něco za 3tis ale pokud nemáte jak prokazat částku tam vám vrátí takovou za kterou tu věc momentálně hodí pokladna, takže třeba prodelate no... To teď nechci jako poučovat ale třeba se to někdy může hodit 🤗

jjasmina
1. led 2020

@zdravuska1989 Tak to bych chtěla vidět jak pani pochodí 😀

zdravuska1989
1. led 2020

@jjasmina já si to nechala potvrdit i COI, jelikož ta prodavačka byla tak neústupná že jsem doma začala pochybovat o svých znalostech 😂 a ti napsali přesně tohle, v dnešní době bohužel, že ani zaměstnanci kolikrát neví co se může a co ne a pak tvrdí zákazníkům co není pravda a třeba to ani nemysli zle no 🤷‍♀️

jjasmina
1. led 2020

@zdravuska1989 Hlavně zaměstnanci musí postupovat dle interních postupu firmy... je to sporné, protože tady ty výměny jsou vlastni jen takový vstřícný krok pro zakazniky, kamenné obchody by to nemusely dělat vubec. Třeba paní pochodí, ikdyž pochybuji.

zdravuska1989
1. led 2020

Proto jsem psala, že jsem tam ještě před pár týdny dělala vedoucí 😉 jinak bych to paní neradila, pokud ji řeknou že to nejde, tak jen proto že ty holky neví, vzhledem k té fluktuaci jaká tsm je by mě to ani nepřekvapilo ale v tom případě bych si nechala zavolat vedoucí, která by tyhle věci měla znát 😎

jjasmina
1. led 2020

Jako pokud takko nemusí stornovat puvodní učtenku , aby udělaly výmenu tak by to teoreticky šlo. Ale kamarádce to bez učtenky prostě nevyměnily... a dale bych to už neřešila

zdravuska1989
1. led 2020

Nemusí, storno účtenky se v takku zrušilo před více než 2roky 😉 jasně, i moje holky kolikrát došly že to nevyměnily a jediné co je za to čekalo byl pojeb, protože kdyby si paní stěžovala tak bych ho dostala zase já , která jim ale stále říkala ať to mění jelikož to tak chce naše firma, a stejně bych jí to posléze vyměnila 🤷‍♀️ zákazník na prvním místě 😎

jjasmina
1. led 2020

@zdravuska1989 No zajimavý , že to každej obchod řeší jinak, asi by si v tom měly udělat pořádek a být tedy jednotní..

jelenice_zavodnice
1. led 2020

@petramana Nektere odpovedi jsou tady zmatecne, takze upresnim. Je rozdil, odstoupeni od smlouvy nebo reklamace v kamenne prodejne. Vymena v tomto pripade neexistuje, je to odstoupeni od smlouvy. A to v kamenne prodejne neni mozne. Ale prodejci si mohou nad ramec zakona stanovit vlastni podminky a napr. vymenu umoznit. Myslim, ze v tomto retezci by si mohla uspet s vymenou i bez dokladu o koupi. Sla bych tam a poptala se. Viz tady i vynatek ze zakona: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mohu-...

zdravuska1989
1. led 2020

@jjasmina s tím naprosto souhlasím 👏👏zrovna takko je firma, kde se hodně řeší aby se zákazníkovi vycházelo vstříc jak jen to jde v rámci výměn atd ale pokud prodavačka nevi nebo leckdy prostě z principu tvrdí že to vyměnit nejde, tak je to těžké 🤷‍♀️🤦‍♀️ je to o lidech a dnes najít zaměstnance kteří chtějí pracovat a mají zájem na tom aby zákazník odcházel spokojený že mu poradil nebo tak, to je snad zázrak 😣😣

prostenika85
1. led 2020

@zdravuska1989 Prosím Vás, když už radíte, tak se snažte fundovaně, ať nematete ostatní. Prvně mícháte jabka s hruškama, tedy reklamaci a odstoupení/zrušení kupní smlouvy. Opravdu žádný zákon, který říká, že obchodník musí vrátit peníze za zboží, vyměnit zboží neexistuje. Toto záleží jen na libovůli obchodníka a tuto službu poskytuje nad rámec zákona. Případná lhůta vrácení zboží je zákonem umožněna jen v případě internetového nákupu. A v případě reklamace je kupující povinen dokázat obchodníkovi, že zboží zakoupil u něj a kdy. Obchodník není povinen dohledávat účtenku ani nic jiného. Zase jde jen o jeho dobrou vůli, jestli by to dělal. Se svědkem to taky není tak jednoduché, protože ten svědek by musel být uznán i obchodníkem. Čili i on by musel stvrdit, že ten a ten den reklamované zboží zakoupil zákazník a byl tam s dotyčným svědkem. Jestli jste úspěšně reklamovala, blahopřeji. Ale nešiřte dál bludy 😉

zdravuska1989
1. led 2020

@prostenika85 prosimvas, já jsem s tou reklamaci udavala další příklad, kdy mi v obchodě tvrdili něco co nebyla pravda, nikde jsem nenapsala že je to stejný případ jako paní... O tom že obchodník musí vrátit peníze jsem taky nikde nepsala... Nechápu proč bych paní měla psát o rozdílu odstoupení od ks nebo výměnou, pro zákazníka je to všechno na stejné brdo, nevidí v tom rozdíl, takže ji nebudu poučovat že místo odstoupení od ks napsala výměna atd. každý kamenný obchod to má jinak, někdo peníze vrací někdo ne, já jsem paní napsala jak to funguje ve firmě takko, což jí dle názvu příspěvku zajímá....

zdravuska1989
Autor odpověď smazal
Zobraz
zdravuska1989
1. led 2020

@prostenika85 nehledě na to, že to co jsem psala mám potvrzeno z COI, kde jsem se informovala, jelikož mi v obchodě tvrdili něco co nebyla právda...tsk nevím jestli ještě nějaký jiný orgán má jiné informace 🤷‍♀️

prostenika85
1. led 2020

@zdravuska1989 "Jednak to není jen o takku ale celkově to nás zákon umožňuje, nedávno jsem takto reklamovala bojler, bez ničeho jen se svědkem a samozrejme zkoušeli že ne ale jelikož vím jak to je tak jsem se nenechala.... Peníze vrátili jelikož to byla reklamace,..."

Mícháte dvě věci a servírujete je tady jako fakta podložené zákonem. Právě i s informací pro ostatní, že se může hodit. Nic z toho není pravda. I když Vám při reklamaci vrátili peníze a Vy jste takto uspěla, bylo to spíš tím, že Vás chtěl obchodník "mít z krku". Kdyby se totiž držel zákona, mohl bojler opravit nebo Vám dát jiný, samozřejmě i reklamaci zamítnout. A svědka neuznat jako nestranného. Ono i to vrácení peněz, které jste získala, je až po třetí úspěšné reklamaci stejné závady. Kdyby obchodník nechtěl, peníze Vám nevrátí a reklamaci v posledním termínu zamítne (a ty, zákazníku, si klidně zaplať znalce a třeba se suď). V případě tazatelky a tedy Takka, bude záležet jen na obsluze, její ochotě a třeba proškolení, jak se k výměně zboží postaví. Vy byste zboží vyměnila, v jiné prodejně třeba nepochodí. Prosím, nešiřte ale dál fakta, která fakty nejsou. Pak se hromady zákazníků ohánějí svými právy, vyčtenými z takových diskuzí a pak je ještě větší hromada prodaček, vedoucích, reklamačních pracovníků... za neochotné, nekompetentní a líné lemry, které si to vyposlechnou v poněkud peprnějšími formě.

zdravuska1989
1. led 2020

@prostenika85 ok, to stejne můžu tvrdit já vám, ale pro mě je důležitější vyjádření COI, takže vám popřeji krásný první večer roku 2020 🤗

prostenika85
1. led 2020

@zdravuska1989 COI Vám určitě potvrdila, že je možno využít svědka v případě reklamace. Tuto možnost zákon opravdu umožňuje. V praxi by spotřebitel s touto variantou těžko uspěl, pokud by mu obchodník nechtěl vyjít vstříc (zřejmě jako Vám). Není ale pravda, že "nemusí,ani účet, ani výpis, ani etiketu, stačí pokud prokáže že to koupila v té firmě, stačí i svědek který řekne ano já u toho byl" jak píšete. A to ani v případě reklamace ani při výměně/vrácení zboží. Mé příspěvky nejsou proti Vám, abyste si to tak nevyložila. Jen nechci, aby si výše uvedené rady případný reklamující zákazník vyložil jako své právo a pak se těchto práv domáhal (na což ve finále doplatí prodavačka za pultem, řešící reklamaci rozhořčeného zákazníka). Pěkný večer i Vám 🙂