Jak podpořím vývoj řeči 3-letého dítěte?

pajuska87
18. led 2014

Ahoj maminky,mam dcerku,ktere budou zitra 3 roky.Tvori max.trislovne vety a ma celkem omezenou slovni zasobu.Od narozeni chodime na neurologii kvuli nizke porodni vaze a tezkemu porodu.Rada bych se dozvedela jak ji podporit ve vyvoji reci.Cteme pohadky,vypravime si,ale nova slovicka ji nejdou,vse vysvetli pomoci citoslovci nebo ukazovanim.Budu moc rada za kazde rady a zkusenosti.

maice
18. led 2014

@pajuska87 Nejsem odborník, jen učitelka češtiny, ale zkusila bych říkanky, básničky a písničky, něco melodického, co se dobře pamatuje, obrázková pexesa a kostičky. Určitě začněte něčím kráťoučkým...a když jste spolu hrajte hry, pojmenovávejte věci kolem sebe, na ulici, vymýšlejte, co nejvíc slov od stejného písmenka (na to je možná ještě maličká). Raději začít s málem a kratšími celky nebo jen slovíčky než s dlouhým vyprávěním a pohádkami 🙂

skavenka
18. led 2014

http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=1753 zkuste tohle 🙂 zkuste popisovat vše co děláte,klidně co vaříte,v obchodě co kupujete a proč 🙂 takhle to dělám se synem já třeba vám to taky půjde 🙂 a dřevěné vkládačky ty taky 🙂

l_baruska
18. led 2014

@pajuska87 jsem také asi povoláním postižená učitelka 🙂, ale také bych souhlasila s říkadly, písničkami a popřípadě doplnit pohybem(akorát mě napadlo: např. lezl, lezl brouk, vítr do něj fouk, na záda se převalil, hrozně smutný z toho byl, (- nejprve po čtyřech, hodně fouknout, překulit ) nožičkama zatřepal, převalil se lezl dál (- na zádech kopat nožičkama, zamávat rukama a převalit zpět, lézt po kolenou)... , obrázky, dramatizace pohádek, prstové loutky, výborné nápady a cvičení jsou v pracovních listech "Šimonovy pracovní listy" a starší, taky báječné, ale myslím, že už se moc sehnat nedají "Filip rozum bere", nebo tak nějak se to jmenuje

maice
18. led 2014