Budoucí svobodná matka, dokážu sama s miminkem vyžít?

vjordanova
6. kvě 2014

Zdravím, dnes jsem se od své doktorky dozvěděla že čekám mimčo. Už 8 týdnů a 6 dnů. Jsem ještě trošku v šoku a proto byc hse ráda zeptala jak to v Čr mají svobodné maminky jestly bych dokázala sama s miminkem vyžít. Moji rodiče to moc dobře nepřijaly a první otazka kterou mi daly kde pak budu s miminkem bydlet. Nevím jak dále a proto budu ráda za každou radu. Moc předem děkuji

somalicats
6. kvě 2014

Ahoj, těžko soudit, když nepíšeš nic víc o své situaci. Když nevíme kolik Ti je, jestli máš zaměstnání, aby sis dokázala ještě během těhotenství něco našetřit, a to nejdůležitější - to dítě jsi nezplodila sama - co jeho otec? Ten se k Tobě nehlásí?
@vjordanova

vjordanova
autor
6. kvě 2014

Tak je mi tento rok v srpnu 21 let, jsem ještě studentka. Otec okamžitě odmítl vše přiznat 😒

somalicats
6. kvě 2014

To, že otec odmítá zodpovědnost, není zas až takový "problém" - když ho jako otce uvedeš, bude mít k Tobě i k dítěti vyživovací povinnost, ať chce nebo nechce. Nehodlám hodnotit ani moralizovat, že na dítě mají být dva - už se stalo. Teď jde o to, co Ty - jestli máš odvahu do toho jít, tak to zvládneš, ale nebude to jednoduché a podpora rodiny bude to hlavní.

somalicats
6. kvě 2014

@vjordanova Doporučuju znova si nad to doma sednout, hlavně v klidu, a všechno probrat. Možností, jak situaci řešit, je dost, i školu můžeš dodělat, ale nebudeš to mít snadné a hlavně Tě bude muset někdo živit, protože s mateřskou počítat nemůžeš a rodičovská nebude nic extra.

blahova_andrea
6. kvě 2014

@somalicats ono uvést otce taky není tak snadný. když nejsou manželé, tak musí na matrice otec otcovství přiznat, aby ho uvedli do rodného listu. jinak tam otec nebude a slečna bude muset přes soudy o určení otcovství ☹

blahova_andrea
6. kvě 2014