Jméno pro dítě, podle čeho ho vybíráte?

terezet
18. srp 2012

Ahoj, chtěla bych se zeptat, podle čeho vybíráte nebo jste vybraly jména pro své děti. Dřív jsem měla pár tipů, ale přiznám se, že s klučičími jmény to mám dost těžké, protože k přítelovu příjmení se jich moc nehodí... Holčičky jsou pro mě snazší... Ráda bych měla připravená tak 2 holčičí a 2 klučičí jména, která nejsou úplně obvyklá, nepatří do první desítky nejdávanějších jmen, ale jsou hezká. I když se mi líbí Adélka, Kristýnka nebo Adam, tak nevidím důvod, proč by moje děti měly mít ve třídě 5 spolužáků se stejným jménem. Mám taky profesní deformaci, protože jsem učitelka a spoustu jmen tak rovnou vyřadím, protože mi připomenou konkrétní žáky😉 Podle čeho jste se při výběru jmen rozhodovali vy? Věděli jste třeba jméno odjakživa? (Když to bude kluk, tak Honzík apod.) Nebo vás trklo, až jste svého drobečka poprvé uviděli?

mafeska
18. srp 2012

Ahoj, my jsme se shodli na tom že chceme české, jednoduché a pokud možno krátké jméno z důvodu že dcera má po tatínkovi německé příjmení. A hlavně jsme nechtěli aby se takle jmenovala každá druhá holčička. Projeli jsme celý kalendář a každý jsme napsali seznam 5 jmen, které se nám líbí. Postupně jsme je vyškrtávali až zbyly jen 3 a z těchto tří jsme losováním vybrali vítězné - Alena. Doktoři chválili výběr jména, že se prý líbí a není tak časté, což byl účel. A když jsem poprvé dcerku uviděla, padne k ní. Na jméně pro chlapečka jsme se shodli hned na prvním - Jakub.

horakovatereza
18. srp 2012