Máte tip na příručku pro zpestření výuky ČJ?
Ahoj holky, vím, že si asi řeknete, že jedno téma pro učitelky už tady je. Jenže bohužela tam přispívají hlavně kolegyně ze SR a ty mi v tomto případě neporadí... =-)
Potřebovala bych se zeptat těch z vás, které učíte ČJ, jestli nemáte nějaký dobrý tip na příručku, kde bych našla nápady pro zpestření výuky nebo prostě jen cvičení do mluvnice i do slohu pro 2. stupeň ZŠ. Prostě něco, co používáte vy, abyste si usnadnily práci s vymýšlením vlastních cvičení. 😉
Mohou to být příručky s diktáty, doplňovacími cvičeními, větami k rozboru, nápady do slohu apod... :-N
A jestli je některá z vás čirou náhodou hudebkářka, poraďte mi nějaké aktivity, které budou bavit "dětičky" na druhém stupni ZŠ 😉 Nebo třeba noty a tak... x-)
Bylo by super, kdybychom si tady vyměnily pár dobrých rad a nápadů. Díky za každý příspěvek 😉
Potřebovala bych se zeptat těch z vás, které učíte ČJ, jestli nemáte nějaký dobrý tip na příručku, kde bych našla nápady pro zpestření výuky nebo prostě jen cvičení do mluvnice i do slohu pro 2. stupeň ZŠ. Prostě něco, co používáte vy, abyste si usnadnily práci s vymýšlením vlastních cvičení. 😉
Mohou to být příručky s diktáty, doplňovacími cvičeními, větami k rozboru, nápady do slohu apod... :-N
A jestli je některá z vás čirou náhodou hudebkářka, poraďte mi nějaké aktivity, které budou bavit "dětičky" na druhém stupni ZŠ 😉 Nebo třeba noty a tak... x-)
Bylo by super, kdybychom si tady vyměnily pár dobrých rad a nápadů. Díky za každý příspěvek 😉

•
6. zář 2008Nikde žádná češtinářka? =-)
0
Ahok vilco, tak jedna dobrá zpráva je, že se našla alespoň jedna učitelka (a mimochodem jsem taky blondýna 😉 , bohužel však moje kombinace je úplně jiná, než ty potřebuješ (mám němčinu a geografii pro střední školy). Ztaím chytám zkušenosti na částečný úvazek na druhém stupni ZŠ, jestli vydržíš do pondělí, tak se zkusím zeptat holek češtinářek, jestli něco nemají. Třeba budou mít nějaké nápady nebo tipy na nějaké knížky apod.
gedren, díky, zkusím jí napsat 😉
janulle, to víš, že nás na školení a kurzy posílají. Jenže za ty 4 hoďky se toho zase až tolik pochytit nedá. Samozřejmě se dozvíš plno nových dobrých nápadů, ale to bych na ty kurzy musela jezdit každý týden, aby mi to vystačilo. A navíc...dobrých nápadů pro zajímavou výuku není nikdy dost 😉
renat, díky. Vím, že existuje obrovské množství takových příruček a knížek pro zpestření výuky. Jenže některé se v našich podmínkách nedají tak úplně využít nebo obsahují něco, co je všude pořád dokola. Spíš mi jde o nějaké nápady, aby to učení bavilo i pubescenty :-p
janulle, to víš, že nás na školení a kurzy posílají. Jenže za ty 4 hoďky se toho zase až tolik pochytit nedá. Samozřejmě se dozvíš plno nových dobrých nápadů, ale to bych na ty kurzy musela jezdit každý týden, aby mi to vystačilo. A navíc...dobrých nápadů pro zajímavou výuku není nikdy dost 😉
renat, díky. Vím, že existuje obrovské množství takových příruček a knížek pro zpestření výuky. Jenže některé se v našich podmínkách nedají tak úplně využít nebo obsahují něco, co je všude pořád dokola. Spíš mi jde o nějaké nápady, aby to učení bavilo i pubescenty :-p
Abyste mi rozuměli... Je mi jasné, že to, jestli žáky daný předmět ve škole baví nebo ne, závisí hlavně na osobnosti učitele. Já osobně mám tu zkušenost, že se děti na moje hodiny těší. Snažím se, aby je to bavilo. Ale jelikož jsem pořád ještě začínající učitelka, tak bych ráda poznala i jiné možnosti, které se dají při výuce použít.
Nejde mi teda o to, abych se nemusela připravovat a šlo to samo. Spíš bych chtěla poznat i něco, co třeba používají moje mladé perspektivní kolegyně 😉
Nejde mi teda o to, abych se nemusela připravovat a šlo to samo. Spíš bych chtěla poznat i něco, co třeba používají moje mladé perspektivní kolegyně 😉
Nobody, myslíš co učím? No v ČJ všechno - mám 7.-9. ročník ZŠ, takže se dá říct, že všechno, co se týká pravopisu, větných a jazykových rozborů, teorie i dějin literatury... Takže mě zajímá cokoliv 😉
A v HV hodně zpíváme, takže nějaký odkaz na noty vhodné pro 6.-9. roč.. Já hodně používám písničky ze zpěvníků Já písnička (1.-4. díl), ale v pěveckém kroužku používám taky vícehlasé skladby. Loni jsem s osmačkami a deváťačkami docela dobře zvládla i Adiemus (ve dvojhlasé úpravě s klavírem a bubínkem), což byl docela úspěch. Takže se nebráním i takovým věcem - když jsou dětičky dobře motivované, tak zvládnou různé věci x-) No a jestli má někdo nějaké nápady na hry a zpestření výuky dějin hudby včetně poslechu, tak budu moc vděčná 😉
A v HV hodně zpíváme, takže nějaký odkaz na noty vhodné pro 6.-9. roč.. Já hodně používám písničky ze zpěvníků Já písnička (1.-4. díl), ale v pěveckém kroužku používám taky vícehlasé skladby. Loni jsem s osmačkami a deváťačkami docela dobře zvládla i Adiemus (ve dvojhlasé úpravě s klavírem a bubínkem), což byl docela úspěch. Takže se nebráním i takovým věcem - když jsou dětičky dobře motivované, tak zvládnou různé věci x-) No a jestli má někdo nějaké nápady na hry a zpestření výuky dějin hudby včetně poslechu, tak budu moc vděčná 😉
😃 na to se mě neptej, já jsem tam 14 dní 😃
V plánech jsou jen takové ty základy - aby dětičky věděly, že existoval nějaký Bach, Mozart, Beethoven, Smetana, Dvořák atd... Ale to mi neříkej, že jste to v hudebce aspoň trošku neprobírali 😉
Proto by se mi hodily nějaké nápady, jak to trošku oživit 🙂
V plánech jsou jen takové ty základy - aby dětičky věděly, že existoval nějaký Bach, Mozart, Beethoven, Smetana, Dvořák atd... Ale to mi neříkej, že jste to v hudebce aspoň trošku neprobírali 😉
Proto by se mi hodily nějaké nápady, jak to trošku oživit 🙂
no jsem sice uz par let ze skoly ale nepamatuju se na to... 😉 mozna jsem to nevnimala pac metohle teda vubec nebralo...spis me bralo kdyz mel nekdo zpivat pred tabulou a neslo mu to...to byla ta prava hudebka... 😃 a prca byla kdyz meli kluci zpivat a mutovali...faaaaak sranda.... 😃 😃 😃 😃
ja te obdivuju ze ses dala na ucitelku me by asi svihlo z tech oubosu... 😃 ...to verim ze to na ne zabira...ale my kazdy pololeti museli zazpivat jakou pisen chceme(co jsme se ucili) a pred tridou ji prednest...nastesti jsem nezpivala tak hrozne ale nektri byli opravdu na hvezdnou pechotu... 😃 😃 😃
Ahojky, tak já jsem češtinářka🙂
K těm knihám - testů, kontrolních cvičení apod. je celá řada, téměř se v tom přestávám orientovat: nabídka je fakticky široká. Kdyby tě zajímalo, jaké knihy mám doma já, klidně ti je písnu, ale nenacházím mezi nimi zas až tak zajímavé kousky.
To, co by mohlo oživit výukou na 2.stupni, najdeš například zde: http://knihy.abz.cz/prodej/cestina-nas-bavi
Hodně inspirativní jsou pro mne i stránky...www.kritickemysleni.cz (např.http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?c...)
K těm knihám - testů, kontrolních cvičení apod. je celá řada, téměř se v tom přestávám orientovat: nabídka je fakticky široká. Kdyby tě zajímalo, jaké knihy mám doma já, klidně ti je písnu, ale nenacházím mezi nimi zas až tak zajímavé kousky.
To, co by mohlo oživit výukou na 2.stupni, najdeš například zde: http://knihy.abz.cz/prodej/cestina-nas-bavi
Hodně inspirativní jsou pro mne i stránky...www.kritickemysleni.cz (např.http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?c...)
nam ucitelka na druhem stupni (byla taky cestinarka+hudebkarka) poustela pisnicky z kazetaku, nebo hrala na klavir a my zpivali s ni. kdyz jsme otravovali, tak nam diktovala literaturu nebo rovnou diktaty. a kdyz jsme byli hodni, tak nam poustela povidky simka a grossmana, to jsme milovali! jen v 6. tride jsme meli jinou ucitelku a ta nas nutila zpivat kazdyho na znamky Tece voda tece a to bylo hrozne potupny, zvlast kdyz u nas umely zpivat jen dve holky, ktere chodily do sboru...
halkac, díky moc. Vím, že nabídka takových příruček je široká. Proto právě sháním názory a zkušenosti, co stojí za to si pořídit. Kdybys mi napsala třeba do IP, co máš doma plus jestli to stojí za to, tak budu moc ráda 😉
aurinko, právě proto, že si dovedu představit, jak je to pro někoho nepříjemný, tak jednotlivce přede všemi zpívat nenechávám. Používám to jen v krajních případech, když někteří kluci do toho kecají a nezpívají s ostatníma. A na to si dává každý pozor :-p
aurinko, právě proto, že si dovedu představit, jak je to pro někoho nepříjemný, tak jednotlivce přede všemi zpívat nenechávám. Používám to jen v krajních případech, když někteří kluci do toho kecají a nezpívají s ostatníma. A na to si dává každý pozor :-p
vilca: já se dost vyžívám právě v dějinách, samozřejmě ne do detailu jako na pajdě, ale prostě takové to the best of, aby znali, skladbičky vybírám fakt s efektem, vždy se najde někdo, kdo by se rád (za známku) předvedl a zahrál něco, co je na programu, u hud. teorie zabírá primitivní rytmický diktát, se mohou přetrhnout, kdo to bude mít správně, hodně oblíbené je probírání hud. nástrojů, kde se zase vyřádí děcka ze ZUŠ (naposledy úžasný malý trumpetista :-N), ve zpěvu už silně nudí právě pěvníky Já, písnička, takže v hudebninách najdeš Hity století + další a další notičky (české i zahraniční) a to se to pak zpívá (zpívali jsme rádi Malý vůz, Nonstop, Čo bol to prebolí, Sladké mámení, Nothing else matters...)
No já mám 6. - 9. třídy, takže taky se dá říct všehochuť. Rozdíl mezi šesťáčkama a deváťákama je obrovskej. Ti menší jsou ještě takoví hraví a dělají všechno, co se jim řekne. Ti starší už mají svůj "názor na věc", tak když se seknou, tak je radši nechám, a příští hodinu jsou zase skvělí... Ale to už je asi daný tou nešťastnou pubertou 🙂
Jinak teď s nima zkouším rytmický troj-čtyřhlas a to baví všechny bez rozdílu věku... akorát ti, co jsou ve třídě pod náma, si musí myslet, že chceme zbourat školu 😃
Jinak teď s nima zkouším rytmický troj-čtyřhlas a to baví všechny bez rozdílu věku... akorát ti, co jsou ve třídě pod náma, si musí myslet, že chceme zbourat školu 😃
Začni psát odpověď...

Odešli