Změna zaměstnání při plánování prcka?

zkrat
19. bře 2016

Ahojky obracím se na Vás s žádostí o názor. Jsem zoufalá 😔
S manželem jsme začali mluvit o miminku a minulý měsíc to i zkoušeli. (ještě jsem to nedostala ale mám nepravidelný cyklus - testy negativní). Jenže! Práce ve které jsem se naprosto zbláznila. Jsem učitelka v mš a asi jediná co s dětmi něco dělá (starý kolektiv). Pracovní dusno je už od prosince a já už takhle dál nemůžu. Našla jsem si jinou práci do které když nastoupím hned (záleží jestli mě ředitelka pustí na dohodu) dostanu práci na HPP na jeden rok. V případě že ne dostanu nejdřív jen dohodu a smlouvu až potom.
Dřív jsem měla cystu na tu stačila B6 a za pár měsíců jsem začala brát antikoncepci. Teď jsem ale už rok a kus bez prášků a cyklus začíná zlobit - máme s doktorkou obavy aby se opět neobjevila nějaká cysta 😒
Má otázka je prostá 😀 mám zůstat ve staré práci kde budu ve stresu (ne zrovna ideální prostředí k početí) nebo jít do nového zaměstnání počkat až skončí zkušebka a začít se snažit?
Budu mít nárok na mateřskou kdybych otěhotněla v nové práci? ( ve stávající práci dělám už 4 rokem)

lucieandrlova
19. bře 2016

Tohle si každý musí rozmyslet sám, ale u mě to bylo tak, že se mi nedařilo otěhotnět, dokud jsem nebyla v nové práci, v klidu, spokojená, na dobrém postu, za dobré peníze... (Až se to potom trochu nehodilo...)
Nárok na mateřskou vzniká dle počtu odpracovaných dnů před nástupem na mateřskou a musí se odvádět sociální daně (tudíž dohoda v nové práci by zřejmě nestačila). Přesně Vám to řeknou na Call centrum Úřadu práce.