Který termín se počítá? Z ultrazvuku nebo PM?

ada80
19. črc 2008

Holky v pondělí jsem byla na kontrole a dle PM jsem byla 36+2,ale dle prvního UTZ odpovídáme 35+4 tak nevím co si mám vybrat.Nevíte jak to je?

dukie
19. črc 2008

ada80: Nejsem na to odborník, ale četla jsem někde, že nejpřesnější je termín určený ultrazvukem ve 12. či 13. týdnu. Sama jsem zvědavá, protože u mne je rozdíl oproti MS a UTZ 10 dní, což se mi zdá docela dost na to, že jsem měla relativně ukázkovou MS (pravidelně 28 - 29 dní...)...

andelka
19. črc 2008

Větší výpovědní hodnotu má ovulace než MS. Takže UTZ je lepší. Málokteré mimčo se vleze do tabulek. 😉

dukie
19. črc 2008

andelka: No jo, jenomže pokud bych to brala podle OVU, kterou jsem opět mívala vždy pravidělně 18. DC (tedy 10 dnů před MS), tak mám ještě třetí termín, a to o 4 dny později než podle MS (protože výpočet podle MS počítá, pokud vím, s ovulací 14 dní před MS)... takže by mi to vycházelo:

28.8. podle ultrazvuku
6.9. podle MS
10.9. podle OVU

a včil si s tím poraďme... 😀 Ale ono je to asi stejně jedno, protože lékaři to berou tak, že je naprosto normální rodit +/- 14 dní ... 🙂

ygreen
19. črc 2008

nejpřesnější je ve 12 tt, to se většina dětí vyvíjí skoro stejně, potom už dle rodinných dispozic a apetitu 😅 😉

kacak
19. črc 2008

nejpřesnější termín je opravdu podle utz ve 12tt, mudři berou spíš ohled na ten termín dle utz než poslední PM, protože ovulaci nemá každý stejně. Já mám hodně opožděnou ovu, měřila jsem si baz.teplotu, takže přesně vim, kdy se nám to povedlo a termín dle ovu. se shoduje přesně s termínem dle utz ve 12tt a dle PM mam termín o týden dřív. 😉 sou to počty...

nensy
20. črc 2008

počítá se to podle ultrazvuku to je nejpřesnější termín 😀

Těhotenský newsletter

Každý týden dostaneš nejdůležitější info do e-mailu

Zjisti víc o svém těhotenství: Těhotenství týden po týdnu. Neznáš týden těhotenství? Vypočítej si ho v Těhotenské kalkulačce.


Modrý koník ti poradí v každém trimestru.