Lékařka chce, abych šla na NT+ testy ve 12. tt

sidbhi
29. bře 2014

Ahoj, prosím Vás o názor. Moje gynekolozka mne objednala na testy NT plus. Mělo by jít o odběr krve, konzultaci a UZ. Testy jsou dobrovolné, stojí 1500kc. Když jsem se zeptala, zda je to nutné, odpověděla mi, že všechny její pacientky na tyto testy od ní chodí. Jakmile jsem jen naznačila, že bych možná jít nechtěla, zirala na mne naprosto nechápavě a skoro se jí dotklo, že jsem ji jako lékařku neposlechla. Mně ty testy ale připadají poněkud zbytečné, druhé děťátko jsme neplanovali a i kdyz radost máme a těšíme se na něj všichni, finančně není situace růžová a tak i peněz je nám poměrně líto za toto vyšetření jen na přání lékařky, když o něj my nestojíme. Je mi 24 let a mám dělané genetické vyšetření z jiného důvodu a vše v pořádku, partner má 28let, a kromě toho bych potrat nejspíš odmítla i v pripade podezření. Lékařka ale test chce, co si o tom myslíte vy? Děkuji

macinka0007
29. bře 2014

Tak pokud jsou to testy dobrovolný tak bych na ní prděla když si myslím že je to zbytečné..nutit přeci nikoho nemůže.

vendy01
29. bře 2014

@sidbhi Ahoj, tento test je samozřejmě věc dobrovolná a můžeš ho odmítnout. Na druhou stranu je tento test v současné době asi tím nejpřesnějším testem, který se dělá při podezření na některou z vývojových vad. Cena je poměrně vysoká, ale ne stejná ve všech zařízeních. Někde se dokonce nic nedoplácí, jsou v tom opravdu velké rozdíly. Moje pojištovna (211) na prvotrimestriální screening přispívá 800,-
Provedené genetické testy partnerů (nemyslím testy embrya před IVF) nezaručují, že bude miminko zdravé. Ještě bych to zvážila.. Rozhodnutí je ale samozřejmě na vás.
Hodně štěstí!! 😉 🙂

spirulina
29. bře 2014

lékařka nemá ten test co chtít 🙂 záleží přece, jestli ty stojíš o informace, které ti test má přinést. vklidu odmítni. někteří doktoři dělají nelegální nátlak.

zuza01
29. bře 2014