• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Kolik vitamínů a minerálů obsahuje ovoce a zelenina?

5. prosince 2008 
Ahoj,chtěla jsem Vás poprosit,zda by jste mi poradily,kde bych mohla sehnat nějaký přehled kolik a jakých vitamínů a minerálů obsahují různé druhy ovoce a zeleniny a pro co jsou prospěšné..Hledala jsem nějaký přehled,tabulku,ale nikde jsem nic nenašla.Děkuji
5. pro 2008 v 11:46  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tu nieco je, aj ked to nie je v tabulke...
http://www.ped.muni.cz/z21/sbornik_06/pdf/082.pdf
5. pro 2008 ve 13:56  • Odpověz  •  To se mi líbí
Vitamín A
ovocie a zelenina so žltým a oranžovým sfarbením, hrášok, dyňa, petržlen
Zlepšuje zrak, znižuje hladinu cholesterolu v krvi, je dôležitý pre rast a vývoj kostí, ovplyvňuje funkciu pohlavných žliaz, posilňuje obranyschopnosť nášho organizmu.

Vitamín B1
listová zelenina, zemiaky, fazuľa, sušené ovocie
Bráni únave, napomáha dobrému tráveniu.

Vitamín B2
zemiaky, vlašské orechy
Pomáha spaľovať cukry, je potrebný pri vývoji mozgu detí, chráni pred anémiou.

Vitamín B3
hrach, fazuľa
Nemôže bez neho pracovať mozog, likviduje zložky cholesterolu a tukov v krvi.

Vitamín B6
zemiaky, banány, kapusta, fazuľa, orechy
Je prevenciou proti nádorom, zlepšuje imunitu, tlmí svalové kŕče, potláča predmenštruačné ťažkosti, zlepšuje metabolizmus.

Vitamín C
citrusové plody, čierne ríbezle, hrozno, koreňová zelenina, paprika, šípky, kivi, kapusta, brokolica, karfiol, kel
Regeneruje, zvyšuje odolnosť organizmu, pomáha žľazám s vnútornou sekréciou, chráni pred rakovinou, ale nemôže ju liečiť.

Vitamín D
banány, avokádo
Tento vitamín uľahčuje vstrebávanie vápnika v čreve a jeho ukladanie v kostiach. Jeho nedostatok spôsobuje mäknutie kostí a ich deformáciu.

Vitamín E
špenát, kapusta, orechy, žihľava, hrach
Chráni pred nádorovými chorobami, zvyšuje potenciu mužov, chráni pred srdcovými a cievnymi poruchami.
5. pro 2008 ve 13:59  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
ahoj libka, moc děkuji. Ten poslední odkaz nejde otevřít..
5. pro 2008 ve 14:07  • Odpověz  •  To se mi líbí
Znovu to spravilo to iste, oznac si to cele, okopiruj a vloz vratane tej nepodciarknutej casti, neviem preco to takto dava :stuck_out_tongue_closed_eyes:
5. pro 2008 ve 14:09  • Odpověz  •  To se mi líbí
CTRL+C kopirovanie, CTRL+V vkladanie
5. pro 2008 ve 14:10  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
:slight_smile:
5. pro 2008 ve 14:14  • Odpověz  •  To se mi líbí
Grada vydala knizku - Vyzivove poradenstvi u deti do dvou let. Od MUDr. Kudlová, CSc., MUDr. Anna Mydlilova z prazskej nemocnice na Homolce. Je vyborna a najdes tu aj tabulky s obsahom zivin niektorych potravin(nielen ovocie a zelenina). Napr.:

* Varene zemiaky - vitamin A-0,00, vitamin B1- 0,08, B2-0,04, niacin-0,86, kys. listova-15,00, vit.C-12,04, vapnik-6,00, zelezo-0,39, zinok-0,32 (v mg/100gramov)
*varena brokolica - (vitaminy v rovnakom poradi) - 0,14, 0,06, 0,12, 0,69, 48,00, 61,14, 112,00, 1,17, 0,61
*vareny spenat - 0,87, 0,07, 0,17, 0,46, 48,00, 29,00, 149,00, 3,81, 0,54

ak mas zaujem o nieco konkretne, napis, ak najdem, dam ti hodnoty :wink:
5. pro 2008 v 17:03  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek