Proč otálet s příkrmy? Synovi je 5 měsíců

fideho
18. únor 2013

Dobrý den, ráda bych se zeptala na Vaše názory a zkušenosti ohledně zavádění příkrmů. Mému synovi je 5 měsíců. Od 4. měsíce méně přibývá, tak jsem na dopor dětské lékařky začala dávat kaše na noc - malý toho ale ani po 3 týdnech moc nesní, každý večer jen pár lžiček. Noční spaní nám to nijak neprodloužilo. A přírůstek váhy opět nic moc (i když se syn rozhodně nechová jako by trpěl hladem - je to normální veselý kojenec). Teď už mi pediatrička radí zavádět zeleninku, za měsíc maso. Švagrová mě ale zrazuje - prý je děsně brzo, sama začala přikrmovat až kolem 10. měsíce. Žádné agumenty vysvětlující její názor mi ale nedala. Máte s tím zkušenosti? Proč některé alternativní přístupy podávání příkrmů oddalují? Moc děkuji za odpovědi.

jaja.m
18. únor 2013

Dobrý den,my jsme na radu doktorky začali s příkrmama od ukončeného 4 měsíce.Říká se,že u koj. dětí se začíná v 6 měsíci a u nekoj. v tom 4.Ale pozor ikdyž kojíte a dítko neprospívá,tak se také může začít v tom ukon. 4 měsíci.To,že švagrová začala až kolem 10 měsíce,tak to spíš proto že kojila a dítko dobře prospívalo.Ale podle mě i podle doktorky neni dobře v 10 měsích jen kojit.Mělo by mít k tomu i normální stravu,dítko v tomhle věku už má více nároky na živiny..Takže jestli,že vám dítko neprospívá začněte s příkrmama.Kdyby jste chtěla napíšu Vám různé recepty.Tedy poze na domácí jídlo.Kupované malá nikdy neměla,odzačátku vařím

dana3262
18. únor 2013

Ja oddalovala přikrmy z duvodu, ze malý mel ekzem a je celkové oslabený a ja mu Nechtela zatěžovat organismus dalšími látkami z vnějšku. Váhu mel dobrou. Taky jsem zacla skoro v 10.měs. U druhého to bylo jiné. Tam jsem neměla důvod oddalovat (zatim je uplne zdravý) a kojení od začátku dost bojkotoval a odstavil se v 11.měs, takze tam jsem zacla koncem 6.měs.