Bez práce od října, porod v dubnu. Jsem v ochranné lhůtě?

mihsulka
22. říj 2012

Ahoj holky, potřebovala bych poradit.
Pracuju už tři roky ve firmě, ke konci září jsem tam skončila. Terin porodu mam 20.4.2013 Jsem v ochranné lhute? Vim, ze je to 180dni...ale je to pred nastupem na materskou nebo pred terminem porodu???

A jak se mi v tomto pripade vypocita materska (nebo se tomu rika ta PPM - penezita pomoc v materstvi?) Vypoctou to ted 12 mesicu zpet az do letosniho zari, kdy jsem skoncila??? Zaroven jeste studuju a plati za me zdravotko skola, takze nastupovat nikam jinam nebudu.

Dekuju moc

j.a.n.i
22. říj 2012

@mihsulka Je to do nástupu na mateřskou, takže by to vyjít mělo... a počítá se to z 12 měsíců od nástupu, takže u tebe to bude cca z posledních 7 měsíců v práci, jo a papír na mateřskou dáváš do bývalé práce.

mihsulka
autor
22. říj 2012

@j.a.n.i Dekuju za odpoved...jen jeste dotazek. To se potom nepocita 12 mesicu zpet?? To uz bude jen z tech 7 mesicu? ☹

j.a.n.i
22. říj 2012

@mihsulka No, je to z 12 měsíců od nástupu na mateřskou, ale v těch posledních 5 nemáš žádný příjem, tak jich zbyde jen těch cca 7, ale o nic nejde.

mihsulka
autor
22. říj 2012

@j.a.n.i No ja si prave myslela, ze stale zustane tech 12 mesicu, akorat to nebude od nastupu na materskou, ale od te doby vypovedi, kdy jsem v ohranne lhute. Podle toho co pises se mi nevyplati tu vypoved davat.
Jeste studuju, ale mam to jako praci pri skole. Pro me by bylo lepsi, tedy spis pohodlnejsi kvuli dojizdeni skoncit, ale zamestnavatel nechce, rad by abych zustala a tak jsme se dohodli, ze mu reknu koncem tohoto mesice. Dekuju moc za odpoved, to v tom pripade jeste zvazim a vyplati se spis v praci jeste vydrzet

mihsulka
autor
22. říj 2012

@j.a.n.i jeste me napada jedna vec, omlouva se, ze te tak bombarduju dotazama. Na socialce mi nikdo nebral telefon a ja musim dat tento tyden v praci vedet.