Co dělat, abych měla nárok na 3 letou RD + PPM?

daschiki
3. bře 2011

Dobrý den,

doufám, že podobná diskuze tady na koníkovi už neexistuje. Potřebovala bych poradit, abych věděla, s jakými informacemi mám jít vyzbrojená na OSSZ.

Jsem v této situaci (napíšu to hodně komplexně, protože nevím, co vše může mít vliv):
V roce 2009 jsem dokončovala studium na VŠ a přitom jsem začala pracovat na živnost. Jako student jsem tedy měla SVČ jako vedlejší činnost. V červnu jsem udělala státnice, tedy jsem i jako student skončila, ale už v červenci jsem nastupovala na MD (na kterou jsme měla nárok, jelikož jsme si platila nemocenské pojištění) a živnost jsem nepřerušila. V srpnu se mi narodil syn, se kterým jsem od února 2011 na dvouletém rodičáku. Bohužel jsem měla myšlenky samozřejmě jinde a vůbec mě nenapadlo, že proběhly v lednu 2011 změny. Takže mě najednou zaskočilo to, když došel z OSSZ dopis, ve kterém mě upozorňují, že mi zaniklo nemocenské pojištění !!!! Naposledy mám započítaný prosince (to jsem byla celý měsíc ještě na MD, v lednu 27.1. už mi MD skončila, ale kvůli její výši mi RD začal platit až od února, tedy díky této 4-denní pauze vznikla mezera). Vůbec mi nedošlo, že bych měla zaplatit nemocenské pojištění znovu. S manželem chceme druhé děťátko a plánujeme začít se snažením už teď na jaře. Zajímalo by mě ale, jaké mám vlastně teď možnosti? Co dělat, abych měla nárok rozhdoně na 3-letý RD s druhým dítětem a ideálně jestli je nějaká šance získat u druhého dítěte (pokud se samozřejmě zadaří) také nárok na PPM? Můžete mi někdo prosím poradit? Já v těchto věcech opravdu tápu. Díky

daschiki
autor
3. bře 2011

ještě bych měla napsat, že na živnost jsem začala pracovat v červnu 2009, nemocenské jsem si platila od září 2009, otěhotněla jsem v prosinci 2010 a na MD nastoupila v červenci 2010

vojtisek2007
3. bře 2011