Je možné si nechat změnit výši rodičovského příspěvku?

finlay
14. pro 2012

Ahoj holky,
dozvěděla jsem se, že po třech měsících, kdy pobírám RD, si to mohu nechat třeba navýšit. Zvolila jsem si tříletou variantu, kterou mi povolili kvůli manželovi, protože já jsem studentka, takže jsem MD ani neměla.
Je to tedy možné, nechat si tu částku změnit? A pokud ano, jsou tam nějaké podmínky nebo by to povolili i mně jako studentce?

Díky!

blondynka400
14. pro 2012

Částku si můžeš změnit do hranice 11500, to je maximum. Jestli už jsi dokládala příjem manžela v den porodu, jenom vyplníš žádost. To jestli jsi studentka nebo ne, nehraje roli.

palomitacheca
14. pro 2012

@finlay jak už je tu psáno, měnit si to můžeš taky. Maximum je 11500Kč na měsíc, ale záleží na tom, jaký má manžel plat, protože ty si můžeš zažádat do výše 70% 30násobku denního vyměřovacího základu. Já si rodičák zkracovala na začátku ledna, když tohle začalo platit. Přešla jsem díky partnerovi na novou variantu, místo 3800Kč jsem po 7 měsíců brala asi 10400Kč, v červenci jsem vyčerpala celou částku a v září si zažádala o rodičák na druhé dítě.

finlay
autor
14. pro 2012

@palomitacheca a kde sezenu ten formular? Tam oni mi vypocitaji sami tu castku nebo ji tam uvadim ja? A jeste prosimte,pokud ma teda nekdo napr. 15tis hrubeho,jaka je ta castka,o kterou si muzu zadat? Omlouvam se,nejak se v tech poctech ztracim ☹

j.a.n.i
14. pro 2012

@finlay Při 15000,- hrubého je maximum cca 10500,- a formulář seženeš na UP, tam kde si o rodičák žádala.

andulka86
15. pro 2012