Kdo a z čeho mi vypočítá nemocenskou?

luciejanku
24. říj 2013

Ahoj holky.
Potrebuju od vas radu. Pracuju jako servirka ve velke restauraci. Ve smlouve mam uvedeny plat 8000,-. S pritelem se zaciname snazit o mimi. Kdyby se nam zadarilo, tak bych musela jit v praci na neschopenku, protoze je to tam hodne narocny. No a z toho platu bych mela nemocenskou a pozdeji materskou uplne minimalni...:( Chtela bych se zeptat. Kdo a z ceho me vypocitaji nemocenskou? Vim ze z hrube mzdy, ale tu zjisti jak? To musim donest pracovni smlouvu aby se to z toho vypocitalo nebo jak se to dela? Mam sefama vyborny vztahy, tak me napadlo ze by me pak treba do papiru mohli napsat vetsi plat abych dostala vyssi neschopenku a materskou.. Je to mozny? Mate s tim nejaka zkusenost?
Dekuju mooc 🙂

blahova_andrea
24. říj 2013

@luciejanku vypočítává to správa sociálního zabezpečení myslím, a to na základě informací od zaměstnavatele. na vše jsou formuláře kam zaměstnavatel vyplní tvé příjmy.

luciejanku
autor
24. říj 2013

Takze me tam timpadem muze napsat vetsi plat ze?

xpila
24. říj 2013

@luciejanku To pochybuju, jelikož sociálka vidí, kolik za tebe platili pojištění a to se odvíjí od příjmu.

luciejanku
autor
24. říj 2013

Tak to je spatny :(

selverin
24. říj 2013

@luciejanku píšu ti soukromou zprávu, tohle tu veřejně psát nemůžu 😉

glimmer
24. říj 2013

Předopokládám, že bereš něco "na ruku" ... tak zkus se domluvit ze zaměstnavatelem, aby ti pár měsíců před odchodem na neschopenku psal všechno ofiko na pásku, sice bude platit vyšší odvody, ale tobě to pak pomůže jak při neschopence tak i při PPMku.

silvie001
13. lis 2013

Zdravim,chci se zeptat.Jsem v prac.neschopnosti a zajima me me,jak mi prijde tech zaplacenych 21.dni od zamestnavatele a ten zbytek ktery v mesici plati socialka.Diky

muddledgirl
14. lis 2013