Mám rizikové zaměstnání. Musí mi platit na PN celý plat?

eficenka
5. únor 2012

Ahoj holky, konečně jsme se dočkali a čekáme miminko....
Potvrzené to budeme teda mít až 17.2 ale // silné dálnice jsou tu!
PRacuji jako fyzioterapeutka na dětské léčebně - kdo znáte vojtovu metodu, protahování, nějaký cvičení na balancích...
Občas se stane že mě dítě během práce kopne do břicha. Máme tu děti od několika měsíců do 18ti let.
Problém je, když je třeba 16ti leté dítě postižené a chová se na 2 roky - to mu nevysvětlíte že to prostě nemůže...
Navíc se dennodenně potkávám s dětma - mají rýmu, teplotu, občas hnisavou angínu, po neštovicích....
Zaměstnavatel mě nemůže přeřadit na jinou práci, ale asi tu nemůžu z důvodu rizikové práce zůstat...
Musí mi zaměstnavatel platit celý plat? nebo mi dá jen nemocenskou?
Ale nemám rizikové těhotenství(snad), jen prostě práci a za tu já nemůžu.
Četla jsem někde v zákoně, že mi tak musí dorovnávat plnou mzdu - máte některá prosím zkušenost jak na něj?
Co si načíst a čím argumentovat???
Díky moc!

eficenka
autor
5. únor 2012

Pokud však zaměstnanec bez vlastního zavinění dosahuje při nové pracovní činnosti nižšího výdělku než před přeložením, má nárok na tzv. vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství, dávku vyplácenou ze systému nemocenského pojištění. Příspěvek slouží k dorovnání rozdílu mezi původním příjmem a příjmem po převedení na jinou práci z důvodu, že stávající práce není vhodná pro těhotné, kojící či matky do konce 9. měsíce po porodu.
Žádost o vyrovnávací příspěvek obdržíte u svého lékaře nebo gynekologa, který ji zároveň potvrdí. Vyplněnou žádost pak podáte zaměstnavateli. V případě sporu o dávku se lze obrátit na příslušnou správu sociálního zabezpečení.