Manžel zaměstnaný v Rakousku - mateřská a příspěvky

olsett
21. led 2014

Zdravím všechny,

možná se tu najde nějaká Rakušanda, co mi poradí, jsem z toho zmatená. Manžel pracuje ve Vídni, kde oba žijeme, ale já pracuji jako OSVČ jako externí překladatelka (tedy z domova ve Vídni a platím si sociální a zdravotní do Čech). Chtěli bymse se v dohledné době začít snažit o miminko, ale nevím, jak to vyřešit administrativně. Chtěla bych samozřejmě pobírat rakouský dávky, ale musím kvůli tomu nechat osvč? Chtěla bych si během těhotenství i na mateřské přivydělávat, ale nevím jestli je to možné. Máte někdo zkušenost? Je nejlepší si zrušit osvč a být jako nezaopatřená manželka? (abych měla nárok na přídavky)? Neumím ani pořádně německy, takže se těžko budu radit s úřadama tady:(

deenyska
22. led 2014