Můžu si na RD přivydělat u současného zaměstnavatele?

holly1
31. črc 2009

Omlouvám se, možná to tady už je, ale nemůžu to najít a nemám čas. Prosím podle jakého zákona můžu na RD pracovat - tedy pro současného zaměstnavatele - a neztratím nárok na dávky RD? Jde mi hlavně o to, že to bude u mého zaměstnavatele. Díky moc

verbalinka
31. črc 2009

Ahoj Holly, nejsem odborník, ale taky jsem si to zjištovala a je to možné, ale nesmíš dělat to samé jako před mateřskou a za co ti vlastně náleží rodičovská. Takže stačí, aby tu práci zaměstnavatel jinak pojmenoval a je to bez problému. Ale přesný zákon nevím 😉

holly1
autor
31. črc 2009

verbalinka víš to jistě? Vždyť rodičák ti neplatí zaměstnavatel. To moc nechápu.

vojtisek2007
31. črc 2009

holly - při rodičáku můžeš dělat pro svého zaměstnavatele bez omezení, na stejnou smlouvu na stejném pracovním místě....o dávky rodičovského příspvěku bys přišla pouze kdybys dala dítě do školy na více než 4 hodiny denně nebo 5dnů za měsíc

xmata
31. črc 2009

pro holly1 - podle zákona o státní sociální podpoře si můžeš neomeze přivydělat při pobírání rodičovského příspěvku a nezáleží na tom, pro koho, tedy můžeš i pro současného zaměstnavatele. Jedinou podmínkou je, že musíš dítěti zajistit celodenní péči jinou dospělou osobou.

To o čem psala verbalinka se týká peněžité podpory v mateřství. I při té si již můžeš přivydělat, ale nesmí to být z té samé práce, ze které ti pěněžitá podpora v mateřství plyne.

vojtisek2007
31. črc 2009

a řeší to tenhle zákon - zák. č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře 😀 😀 😀

sifonka
2. pro 2009

Ahojky,
chtěla jsem se zeptat, jestli někdo nevíte, jak to je, když manžel nastoupil po šestinedělí na 1den na PPm a nyní je na rodičovské dovolené, aby mi mohl zvolit variantu rodičovské dovolené. O malou se starám já a on pracuje normálně pro svého zaměstnavatele. Nevíte jestli se jeho výplata daní stejně? Kdo za něj platí zdravotní a sociální pojištění? 🙂 Děkuju

j.a.n.i
2. pro 2009