Na kolik dní řádné dovolené po nástupu z RD mám nárok?

vazuzi
8. lis 2013

Ahoj holky (případně i kluci). Nevyznáte se tu náhodou některá ve výpočtu dovolené? 24. června 2013 jsem se vrátila do práce po rodičovské dovolené a 11.12. (8 týdnů před termínem porodu) budu nastupovat na mateřskou dovolenou. Na kolik dní řádné dovolené mám nárok za letošní rok? Mockrát děkuju 🙂

petrajurinova
8. lis 2013

@vazuzi to dost záleží na tom, kolik dní dovolené tvůj zaměstnavatel zaměstnancům poskytuje (ze zákona je myslím 20 dnů na rok, ale ve spoustě velkých firem je o 5 až 10 dnů na rok více vyjednaných odboráři).
Nejsem teda odborník, ale z toho co jsem před nějakou dobou zjišťovala, tak bys měla mít nárok na dovolenou za červenec až prosinec - tzn. 6 měsíců a to je polovina toho nač je nárok za celý rok.

j.a.n.i
8. lis 2013

@vazuzi Dovolená se ti bude krátit o 1/12 nebo o 2/12, nepočítala jsem to. Takže pokud máte 20 dní za rok, tak budeš mít buď 17 nebo 18,5 dne za letošek a celou za rok 2014, pokud ji vybereš v návaznosti na ppm.

anroid
8. lis 2013

@vazuzi ahoj je to jednoduche vezmes pocet dni dovolene kolik mas na cely rok deleno 12 vyjde ti kolik dni mas na mesic krat kolik mesicu jsi v praci a mas vysledek.nezapomen ze i materska se pocita jako by si byla v praci

xpila
8. lis 2013

@anroid To není pravda, dovolená se krátí až při více jak 100 zameškaných pracovních dní, jelikož jí pracovní poměr trvá celý rok.

Z důvodu omluvené nepřítomnosti v práci (z důvodů, které se pro účely dovolené neposuzují jako výkon práce) se tudíž dovolená povinně krátí
• za prvých 100 zameškaných pracovních dnů o jednu dvanáctinu,
• za každých dalších 22 zameškaných pracovních dnů o jednu dvanáctinu.

anroid
8. lis 2013

@xpila od toho cervna ale nebude mit zameskany dny a pokud ma narok na 20 dni za rok tak to ma 6 dnu narok za tenhle rok

xpila
8. lis 2013