OSVČ bez práce. Dostanu na ÚP rodičovskou nebo mateřskou?

kocicatko
27. srp 2007

Ahojky, mám velkou prosbu. Jsem teď 8tt a nevím, jak vyřešit stávající situaci, abych nebyla úplně bez financí. Do konce srpna 2007 mám smlouvu o provedení činnosti a od září nemám práci. Teď nevím, jestli se mám přihásit na úřad práce, abych aspoň něco pobírala - doteď jsem měla příjem (za poslední rok a 3 měsíce jsem pracovala nejdřív jako zaměstnanec, od listopadu 2006 pracuji jako OSVČ). V případě, že budu na pracáku, můžu si zažádat rovnou o rodičovskou nebo dostanu jen mateřskou počítanou z životního minima a rodičovskou až po půl roce? Nemocenskou jsem si neplatila - jen sociální a zdravotní pojištění. Taky nevím, když na pracáku řeknu, že jsem těhu, jestli dostanu teď nějaké dávky - přeci jen jsem pracovala a vydělávala, taky bych ráda alespoň něco dostala ☹ . Budu vděčná za jakoukoli radu, protože v téhle situaci jsem se ocitla poprvé a nerada bych udělala nějakou chybu. Předem děkuji 😉

vivian
27. srp 2007

A další práci by sis najít nemohla? To by bylo asi finančně nejvýhodnější 🙂
Pokud práci nenajdeš, tak bych se na ten pracák asi přihlásila (ale těhotenství jim hlásit nemusíš). Pak bys ale myslím dostala tu minimální mateřskou a teprve pak rodičák. Ale to už nevím tak jistě, nemám osobní zkušenost, tak snad se ozve někdo, kdo bude vědět 🙂

sisstin
27. srp 2007

kociciatko: pokud nemáš nárok na mateřskou nebo je velmi nízká..sociálka ti to musí doplácet minimálně do toho rodičáku..a na rodičák nastoupíš hned po porodu 😉 na UP se určitě nahlaš...nebo by sis chtěla platit pojištění sama? To je 1100 Kč měsíčně 😉

sisstin
27. srp 2007

kocicatko: akorát si nejsem jistá s tou podporu v nezaměstnanosti...normálně se to počítá první tři měsíce 50% z platu a pak další 49 procent..ale když jsi byla OSVČ..tak to netušim..každopádně se přihlaš..a řekni, že jsi těhu 😉 nebudou tě posílat na žádné pohovory 😉

kocicatko
autor
27. srp 2007