• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Práce končí v prosinci, rodím v únoru. Musím jít na ÚP?

21. listopadu 2012 
Maminky,nevíte jestli se musím nahlásit na ÚP od ledna,když mi koncem roku končí smlouva v práci a TP mám v únoru??Děkuji
20. lis 2012 v 10:26  •  1 dítě  • Odpověz  •  To se mi líbí
Nejsem odborník, ale pokud ti končí smlouva na dobu určitou, tak s tím těhotenství ani porod nic neudělá. Takže ano do 3 dnů od ukončení pracovního poměru by ses měla nahlásit na ÚP. Ale jistější odpověď dostaneš, když se zajdeš zeptat na inspektorát práce, nebo přímo na pracák.
20. lis 2012 ve 12:41  • Odpověz  •  To se mi líbí
A máš nárok na mateřskou? Pokud ano,tak v době skončení pracovní smlouvy k 31.12.2012 bys měla už být,nebo nastupovat na mateřskou a pak nic hlásit na ÚP nemusíš.
20. lis 2012 ve 13:28  • Odpověz  •  To se mi líbí
Z tvých "krátkých zpráv" jsem pochopila že jsi na PN, takže na žádnej pracák se hlásit nemusíš, normálně pokračuješ v neschopnosti a jestli máš nárok na MD, tak až ti dr. vystaví papír, tak ho odneseš do práce a oni to posílají na OSSZ, nástup na MD ( 6 týdnů před plánovaným porodem) ti vychází 3. ledna, jestli nárok na MD nemáš, pokračuješ v neschopnosti ještě celé šestinedělí - tzv. nemocenská v souvislosti s porodem i v tomto případě se na pracák nehlásíš. Po dobu neschopnosti jsi stále vedena u zaměstnavatele a až s ukončením neschopnosti tě on odhlašuje z pojištění na OSSZ a na zdravotní pojišťovně, takže jediné co musíš je po ukončení PN a přechodu na MD ( v 1. případě) nebo přechodu na RD (v 2. případě) zajít na zdravotní pojišťovnu a nahlásit změnu, ale tam stejně chtějí papír, takže až budeš mít rozhodnutí o MD nebo RD...
Ještě k tomu nároku na MD - za poslední dva roky před nástupem na MD musíš být pojištěna 270 kalendářních dnů a počítá se do toho i doba neschopnosti (není to odpracováno!)...