Průměr na dovolenou po mateřské dovolené, jak to je?

kukina27
18. čer 2013

Ahoj všem.
Jsem nyní na druhém rodičáku s miminkem.
Mám smlouvu na dobu neurčitou a mezi oběma dětmi jsem nenastoupila zpět do zaměstnání (děti mi krásně navázali na sebe).
S prvním miminkem jsem za čerpání dovolené (25dní) dostala cca 24000Kč. (průměr cca 120Kč na hodinu)
Nyní s druhým jsem žádala o čerpání znovu. Měla jsem nárok na 23.5 dne.
Takže jsem počítala s přibližně stejnými penízky.
Ovšem přišlo mi za prvních 12 dní pouze 6190Kč, což vychází na hodinový průměr 64Kč
Všude jsem slyšela, že by mi měl průměr na dovolenou zůstat stejný, jako u prvního dítěte.
I mateřskou dovolenou jsem měla + - stejné výše- něco kolem 14 000Kč
Denní vyměřovací základ mi vypočítali na 478Kč (při žádosti o rodičák)
Jak to tedy je?? Okradli mě??

anina32
18. čer 2013

Nejsem účetní, ale tím že jsi mezi dětmi nenstoupila do práce, nemohli ti tu dovolenou nějak pokrátit, myslím počet dnů? Mě to takhle pokrátili kvůli tomu že jsem byla celou dobu na neschopence, tak jsem neměla nárok na celou dovolenou.

maximka33
18. čer 2013

@kukina27 taky bych tomu ráda rozuměla. četla jsem něco o tom, že pokud od ledna nepracuješ, tak se krátí dovolená. já jsem zas od prosince na neschopence, tak asi taky nebudu mít celý nárok. ale jak přesně se to krátí, to netuším.. rozhodně je nárok jen za dobu mateřské, ne rodičovské.

kukina27
autor
19. čer 2013

Já vím, ale mě nejde o to, zda se dovolená krátí, nebo ne.
Mě jde o to, z jakého průměru mi spočítají dovolenou. Zda to počítají nějak z DVZ, nebo zda se to počítá z průměru na dovolenou, než jsem nastoupila s prvním dítkem na MD?? Nebo prostě z čeho.....
U prvního dítka jsem dostala za dovolenou 24 000Kč a teď dostanu cca ani ne 50%

verbalinka
19. čer 2013