Studentka, mám nárok na rodičovský příspěvek?

dadanana
11. únor 2015

Dobrý den, jsem na začátku těhotenství, chtěla bych se zeptat jak je to s rodičovskou dovolenou? jsem studentka, takže vím že nárok n matřeskou nemám, ale na rodičovský příspěvek ano..? nevíte kolik to je nebo tak?

aglaia82
11. únor 2015

Ahojky,koukam ze jsme na tom +-stejne,sice nejsem studentka ale pracovala jsem jen nacerno takze materska taky nepripada v uvahu,zajimalo by me taky jak je to s prispevkem,cetla jsem ze o prispevek muze zazadat i pritel,je to pravda?

nonnni
11. únor 2015

@dadanana RP je plosne 220 000 a ve sve pozici mas narok automaticky jen na ctyrletou variantu. Lze si vzit rodicak pred otce ditete, za prepdokladu, ze on splni podminky a nasledne volit delku rodicaku dle potreby v rozmezi 2-4 roky, jde s nim i hybat v prubehu pobirani (navysovani, snizovani).

andelka
11. únor 2015

Pokud máte pracujícího otce dítěte, tak si délku čerpání RP můžete zvolit. Pokud ne, tak budete mít automaticky na 4roky.
Já jsem si napočítala RP na 3 roky (od porodu) a vychází to na 6 111Kč měsíčně. Lze to pak i měnit co čtvrt roku, pokud se něco změní, rozhodnete se to zkrátit, nebo prodloužit..Ale RP pokud je čerpán od porodu a do 3 let věku dítěte dělá těch 6 111. Jinak si můžete skoro jak chcete nastavit, minimum je myslím 19měsíců, prostě si rozdělíte na měsíce celkem 220 tis. To má každá maminka stejné.

jaja01k
11. únor 2015

Rodičovský příspěvek dostaneš, je to 220 000 Kč. Když nemáš nárok na mateřskou, dají ti rodičák automaticky na 4 roky. Pobírat vyšší částku kratší dobu bys mohla, pokud otec dítěte splňuje podmínky pro přiznání mateřské.

aglaia82
11. únor 2015

jake jsou podminky na to aby mohl zazadat otec ditete?

aglaia82
11. únor 2015