Rady a tipy k bezpečnému nákupu

1. Přečti si hodnocení prodejce

Zodpovědnost za hladký průběh obchodu mají obě strany. Proto:

  • Pročti si hodnocení prodávajícího, ať víš, s kým budeš obchodovat.
  • Věnuj pozornost také jeho Podmínkám prodeje, případně Oznámení v jeho bazaru.

Informace, které se dozvíš, mohou urychlit a zjednodušit průběh obchodu a předejít nedorozuměním.

2. Upřesněte si stav zboží

  • U použitého zboží počítej s určitou mírou opotřebení.
  • Prodávající co nejlépe popíše zboží a je povinna upozornit na případně vady.
  • Kupující klade doplňující dotazy.
  • Komunikace probíhá pod inzerátem. Je soukromá, vidíte ji pouze vy dvě.
  • Domluvte se na způsobu odeslání (zabalení) zboží.

3. Dej přednost osobnímu předání

Za nejbezpečnější způsob nákupu se považuje osobní převzetí zboží. To si totiž můžeš prohlédnout, předáš peníze a zboží je tvé. Pouvažuj nad touto možností hlavně tehdy, kupuješ-li dražší věci. Zboží ve svém okolí můžeš v bazaru vyhledávat podle Lokality.

4. Dohodněte si způsob platby (na účet, dobírka)

  • U zasílání zboží poštou je běžné, že za něj nejdříve zaplatíš prodejci na jeho účet a až potom ti ho pošle. Můžete se ale domluvit i jinak. Je to jen na vás.
  • Pokud chceš využít platbu na dobírku, prodávající tě může požádat o úhradu poštovného předem, aby si zajistil, že zásilku přebereš.

Náš tip:
Pokud je zboží odesláno doporučeně (kurýrem, Zásilkovnou apod.), je možné zásilku sledovat online a předejít tak ztrátě balíčku.

5. Při náznaku problémů včas komunikuj

Nejsi-li s průběhem obchodu spokojena, dej o tom vědět druhé straně. Ledacos se dá řešit. Kupující má nárok reklamovat zakoupené zboží, pokud doručené zboží neodpovídá inzerátu. Pokud není odezva, kupující přidá negativní hodnocení.

6. Po nápravě uprav hodnocení

V případě, že se společně domluvíte na dořešení obchodu, je možné hodnocení upravit tak, aby z něj bylo patrné, jak obchod skončil. Negativní hodnocení je možné nahradit pozitivním.

7. Kde najdeš pomoc, když se nedaří dohodnout se

O tom, zda obchod proběhl v souladu s pravidly bazaru, ve sporných případech může rozhodnout admin. Nebude-li prodávající řešit reklamaci, v odůvodněných případech může dojít až k blokaci jejího bazaru. Případně máš možnost situaci řešit i právní cestou.
Přehled, jak řešit problémové obchody, najdeš tady.

Příjemné nakupování!

Všechna témata > Co kde najdu, jak co udělám? > Bazar > Jak nakupovat?