Já studentka, může mateřskou pobírat přítel?

terkeldeparchant
24. zář 2014

Ahoj,

chtěla bych poprosit někoho, kdo v tom má trochu přehled - já se v tom pomalu ztrácím i přes návštěvy sociálky a infolinek. Mám tu tedy pár otázek. Nejdřív Vás seznámím s mou konkrétní situací: jsem studentka, ale momentálně mám studium přerušené do prosince - v lednu mě čeká dokončit státnice. Termín porodu mám taktéž v lednu (bude to tedy trochu makačka). Během studia jsem byla po brigádách na DPP s podepsáním růžového prohlášení, teprve zjišťuji, zda se jedná o 270 dní. Přítel dlouhodobě pracuje. Momentálně se stěhujeme a budeme mít trvalé bydliště každý jinde.

1) Kdybych splnila odpracovaných 270 dní s růžovým prohlášením a státnice udělala např. týden před porodem (ukončené studium) - je tu možnost pobírat mateřskou?

2) Kdybych na MD nárok neměla, mohl by mateřskou pobírat přítel, v případě, že by mu poté zaměstnavatel změnil pracovní smlouvu a já bych pečovala o dítě? Případně jak postupovat?
viz: http://www.penize.cz/rodicovstvi/279786-prehled...

3)Jaké jsou kritéria, abych mohla být samoživitelkou? (přítel v RL uveden bude, ale nevíme, zda máme nahlásit společné bydlení či nikoliv)

Snad jsem Vás tu nezahltila...moc Vám děkuji za odpovědi! 🙂

j.a.n.i
24. zář 2014

@terkeldeparchant

1) Není podstatné růžové prohlášení, ale to, jestli si platila sociální a zdravotní, to se z DPP do 10 000,- neplatí a tedy se pro nárok na PPm nepočítají.

2) Změna smlouvy nestačí, musel by mít nějakou úplně jinou, druhou.

3) No, to snad raději nebudu ani komentovat, máš přítele, máš, tak jaká samoživitelka, sakra.

terkeldeparchant
autor
24. zář 2014

@j.a.n.i: Přítele sice mám, ale naše budoucnost moc jasná není - otěhotněla jsem neplánovaně a ani jeden nevíme, jestli to má budoucnost - takže ani v otázce bydlení a finanční závislosti. Proto mluvím o možnosti samoživitelky...

j.a.n.i
24. zář 2014