To neumím ani upéct buchtu?

saurek
25. říj 2022

Ahoj holky. Táhne mi na 30, peču a vařím často, a myslím, že už nejsem začátečník, ale! Jakmile peču něco sladkého z "mokré" složky (jogurt, kefír, jablečné/dýňové pyré) tak je ta buchta prostě taková ... nedodělaná, mokrá, tuhá. Prostě nikdy nenakyne tak, abych s mým výkonem byla spokojená. 😀 Třeba dneska, buchta z dýňového pyré. Posuďte sami na fotce. Držela jsem se receptu, všechny suroviny byly pokojové teploty, pekla jsem na 180 stupňů, 40 minut.
Co dělám blbě, poradíte? 🙏

lenkajan
25. říj 2022

@saurek Buchta/ dort můžou “spadnout”, když jsou špatně vmíchané bílky. Já je třeba vmíchávám pouze ručně, protože když to dělám robotem, i na malé otáčky, tak mi těsto spadne. Plus třeba u mojí trouby musím některé recepty péct na 170 místo 180, protože jinak výsledek není takový, jaký by měl být. Hlavně u vánočního pečiva. Chce to zkoušet😊

makovice88
25. říj 2022

Neporadim, ale deje se mi to taky. 😂 Nastesti manzel je fakt popelnice, takze ja cela nestastna co se mi to zase (ne)podarilo a mezitim je pul plechu pryc.

alice180
25. říj 2022

Já dávám nejdřív mokrý suroviny v jedné míse, sypké v druhé a pak postupně prisypavam do mokré suchou směs. Taky se mi osvědčilo kypřící prášek dávat až úplně naposledy. To jen říkám svoje tipy. 🙂

elesse
25. říj 2022

když je tam mokrá složka tohoto typu, tak ta buchta je prostě taková "mokřejší". Zároveň je nutné ji péct jinak než když tam nic takového není. Spadnout může i tím, že je nedopečená nebo rychle ochlazená...

levandule_k
25. říj 2022